Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Det finns ett talesätt:

Publicerad 2009-07-01 13:33:06 i Tänkvärt

Vill du få någonting gjort på rätt sätt,
så gör det själv.

Så jag tycker att det är oerhört konstigt att jag ska bli beskylld för en grej när jag faktiskt inte fick tillräckligt med instruktioner. Istället för att be mig så hade du kunnat göra det själv. Det tog ungefär 10 minuter.
Nu är det så att jag vet att jag gjorde så bra jag kunde efter det lilla jag fick veta. Och med tanke på att du skulle gjort det för två veckor sen så tycker jag att ett tack skulle sitta fint istället för ett "jaha men oj. så skulle det ju inte se ut".

Aja nog med självömkan. Egentligen spelar det ingen roll för det var ingen big deal. Men ändå.

Jag (dum som jag är) ringde till HSB för att se hur det låg till med min drömlägenhet i Västra Hamnen. Fick dessvärre veta att någon annan fått den. Skit också.
Då måste vi ge oss ut i lägenhetsletardjungeln igen. Inom tre veckor får jag ju antagligen (och förhoppningsvis) ett antagningsbesked och då kan vi söka dubbla studentlägenheter och kanske ha lättare att få någon.
Hoppas hoppas. Men jag ville ju ha den.... Livet går vidare. Den var dyr, liten och varm. Vi vill ha billigt, liten och lagom.
Aaa fast den var nog bra. Om det kommer upp en till likadan tänker jag vara blixtsnabb.

På lunchen var tanken att jag skulle sitta i massagestolen, men just som jag skulle gå dit så hann en annan före. Så jag blev utan massage. Jag har ont i axlarna från igår då jag bar hem två tunga kassar efter att ha storhandlat på Ica Maxi i Sumpan.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela