Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Ute i god tid ;)

Publicerad 2009-01-08 14:30:22 i I mitt huvud just nu.

Nu har jag suttit och försökt ta reda på hur mycket det skulle kosta att flytta från min fina stad Stockholm till Patriks vackra stad Malmö i höst.
Jag har kontaktat 6 stycken flyttfirmor och dessutom kollat både statoil och okq8.. bara för skojs skull liksom :)
Men så började offerterna trilla in och jag insåg att man inte kan hyra lastbilar envägs. Man måste lämna tillbaka dom också på både statoil och ok...
Ett förslag från en flyttfirma låg på 12500 spänn, då var de så generösa att jag får hyra deras flyttkartonger i en månad 0också.
Ett annat var på 6500 exlusive moms.
Så om man räknar på att hyra på Statoil så kostar det 4280 kr + bensin och då får man inga flyttgubbar.

Svårt val.

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-01-08 19:22:36

ett tips är att hitta ngn på blocket från malmö som ska flytta till stockholm och anordna att åka på samma dag.. en ner och en upp. då hälftar man hyrkostnaden... en kompis till mig gjorde det. bara för skojs skull lixom.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela