Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Snökaos!

Publicerad 2009-02-11 08:45:39 i Tänkvärt

Ja om detta snöväder dragit in över någon annan stans än Stockholm (läs Sverige) så hade det skrivits rejält i tidningarna. Skolorna hade stängts och jobben hade man sluppit gå till med risk för att man skulle halka och sedan stämma företaget.
Tänk så härligt det hade varit att få vara ledig!
Men så är det dessvärre inte i Svedala. Här är vi tuffa och stämmer inte varandra hit och dit som i amerikat.
Här bommas inte flygplastser igen om det snöar.. nej det enda som verkligen påverkas av vårt klimat - det är SL.
Fast jag tycker att dom skött sig riktigt bra. Igår var tåget innan mitt "bara" försenat en kvart. Det gjorde att tåget som kom var fullsmockat, men det gjorde ju inget. Det blir varmt och mysigt när alla måste stå nära varandra och lukta på varandras blöta dunjackor som luktar ofräsch hund.
Fast det kunde kanske behövas lite värme, för igår var det -8 grader igen.

Fast vet ni? Idag är det plus igen. Jag tror inte att moder Februari riktigt har bestämt sig för om det ska vara vårigt eller vintrigt.

Nyss satt jag och kollade på en länk Pata skickat. Mmmm vilka fina skor!
Tygskor.

Det kan man inte ha så länge snön ligger på marken och lyser vit (och inte när den är grå och slaskig heller).
Idag har jag plastpåsar runt fötterna eftersom att det är hål i mina skor. Och när det inte är minusgrader så smälter ju snön och då blir det till vatten som gärna rinner in i mina skor och gör mina strumpor blöta.... så går man runt i blöta fötter hela dagen.. och då kan man bli förkyld. Och det vill man INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela