Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Kaotisk härlighet!

Publicerad 2009-02-03 10:21:32 i I mitt huvud just nu.

Igår på jobbet fick jag jobba så att jag svettades, jag hade inte en ledig stund!
Förmiddagen ägnade jag åt att lösa ett datorpropblem åt R och it-supporten här är inte den allra snabbaste eller så var det ett mycket knepigt problem. Det tog nämligen två timmar och en kvart av min lunch att lösa det och jag var tvungen att sitta med telefonen i örat hela tiden.. så det blev rödsvullet.. haha.
Åt världens Sundbybergs kanske godaste sallad till lunch! De har en salladsbar på gymmet mittimot där man får en grund på sallad, gurka och tomat och sedan får man välja fem tillbehör. Jag valde pestopasta, kyckling, ananas, honungsmelon och mozarellaost! Och en väldigt smaskig  mangodressing att hälla på!
Jag njöööt av lunchen ska ni veta.
Sen började helvetet..
Jag har den senaste veckan ordnat med ett stort reseprojekt där 5 personer åker till London och sedan vidare med hyrbil till South Wales. Hotellet var man tvungen att boka in separat och allt skulle stämma överens med danskarnas resa.
Jahaja, allt var fixat och klart och det var snart dags att bege sig av till Arlanda för våra resenärer. De bad min till och med att checka in dem så att de fick sitta bredvid varandra på planet.
Men vet ni vad som hände då? Jo just det.
Det snöar i London. Planet blir inställt. Och vet ni mer? ALLA plan blev inställda. Och vet ni mer? Man fick inte boka in dom på morgonflighten idag heller för att de platserna var blockade!
Så jag fick verkligen tänka ut något smart och har nu bokat in dem på en "morgon"fligt via köpenhamn.. för där var inte biljetterna blockade. Smart av mig.. så nu sitter jag och kollar Heathrows hemsida lite då och då för att försäkra mig om att de kommer iväg!
Hyrbilen fick bokas om igår och hotellet fick bokas av för en natt. Danskarna var de enda som faktiskt kom iväg igår. Det var det enda planet av de trettio runt omkring som INTE blivit inställt.
Ja så när ja gick hem igår fick jag för kanske första gången här på jobbet känna att jag arbetat in min lön och inte bara suttit av den. Och den känslan gillade jag skarpt!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela