Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Julklappsshopping

Publicerad 2009-12-18 20:26:47 i Tänkvärt

Ja så jag tog mig till stan iallafall, åkte gratis buss dit och promenerade hem.
Har köpt fyra julklappar idag, men tyvärr har jag ändå 5 kvar för jag byggde liksom på... istället för att köpa till de som jag har kvar.
Fikade iallafall med Louise och Zandra, så helt ensam var jag inte på stan. Men sen började de gå i alldeles för lockande affärer (H&M) så jag gick hem!

Var inne på Hemköp vid Värnhem och jag måste bara berömma deras service! Först så frågade jag en kille efter en grej. Han sa att han skulle hjälpa mig att kolla. Men han kunde inte hitta, men påpekade att han inte var så bra på just de produkterna. Så han gick och hämtade en annan kille, som i sin tur ansåg sig ganska bra men inte tillräckligt bra för att veta om det fanns eller ej. Så han ringer till en tredje kille som har stenkoll. Dessvärre snackar snubbe 3 i telefon, men kille 2 ser honom och springer bort för att fråga. Springer sedan tillbaka till mig för att meddela att om snubbe 3 säger att det inte finns så finns det inte.
Men tack ändå! Här sätter man igång hela markpersonalen! Och de springer åt mig! Det kallar jag service! I allra högsta grad! Och oj så glad man kan bli när folk anstränger sig för ens skull!
Speciellt med tanke på hur servicegraden bara sjunker och sjunker. Jag tror att jag ska bli stammis på Hemköp istället för Willys. Synd bara att Willys är så mycket billigare...!

Om en stund (hoppas jag) ska jag och P ut i snön och göra snöänglar. Jag ska! Tack Sara för pepptalk i kommentaren!
Vi ska även köpa lite fredagsmyyys.
Fett störigt när jag kom hem idag och insåg att de julklapparna som mamma skickat till oss hade kommit, och jag som just hade varit på Hemköp (där hämtar vi våra paket). Så tro det eller ej, men jag bestämde mig för att vänta med att hämta paketet till imorgon. Allt blir så mycket jobbigare när man inte vågar cykla.

So long! Trevlig fredag. Håll er nyktra.

Kommentarer

Postat av: lojsan

Publicerad 2009-12-19 14:58:06

skulle aldrig hålla mig nykter :P

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela