Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Hurrni det är dags nu

Publicerad 2009-12-09 17:44:54 i Tänkvärt

Jag har haft det ganska hektiskt veckan som gått.  Eller snarare sen i fredags. Och det är ju nästan en vecka sen.
Det var jättekul att ha AB här på besök! Hon är en riktigt kompis hon :)
Vi spanade runt på stan och partade och byggde pepparkakshus och åt på McDonald's. Jaa gjorde sånt som kompisar gör liksom. Sen åkte hon hem lika plötsligt som hon kom och då blev det tomt.

Fast jag och Frida har satt igång med vår rapport som ska vara klar om en vecka ungefär och vi har nog fått fram ganska mycket intressant. Imorgon ska vi på pinfo på en ungdomsmottagning (vi skriver en rapport där vi försöker ta reda på varför Malmö toppar statistiken för tonårsaborter) och då ska jag låtsas som att jag är under 23 eftersom att man måste vara det, fast å andra sidan, de lär ju inte kolla legitimation...

Idag har vi varit i skolan och fått vissa saker förklarade som jag grubblat lite på. Alltid trevligt när poletter ramlar ner i skallen på en.
Om några timmar (närmare bestämt klockan 20 ungefär) ska jag iväg och gymma lite. Imorse när jag och Tjoffsan duschade (läs mer om detta i nästa inlägg) så tyckte jag att jag inte var så slank som jag annars är ;)

Jahapp, kanske bäst att sätta igång med maten?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela