Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Hemma hos mams :)

Publicerad 2009-12-28 17:37:54 i Tänkvärt

Sitter i soffan i le hood.
Tåget var som väntat försenat. Så man ska inte stresa. Stod i Lund en timme ungefär eftersom att jag ville ha tid att hitta till rätt spår så valde jag att komma tjugo min innan avgång istället för tio min. Man vet ju aldrig om det blir förseningar på bussen... men icke. Var i Lund redan 09.05 och tåget skulle gå 09.30.
Men tåget kom inte förens 10.10 = jag stod ute i en timme och huttrade.

Men väl på tåget så var det ganska nice till en början.

Satt ensam i min kupé och kollade på film....

Tills det hoppade på jobbiga människor i Hässleholm. En pappa med dotter som skulle upp och gå runt hela tiden. Inte så jobbigt tänker ni, men det var en trång kupé.

Men de gick av och på kom en man som såg ut att lukta alkohol och som sedan direkt gick till restaurangvagnen för att köpa en öl. Han hittade en liksinnad mittimot honom i kupén och de två babblade hela resan.
Själv såg jag lite på film och lyssnade på Håkan och läste lite i min julklappsbok.

Resan gick faktiskt snabbae än vanligt, men det kan bero på att jag sov från Linköping och förbi Norrköping utan att jag märkte att jag somnat förens jag vaknade ;)

På vägen hem hookade jag upp med Helis och vi gick hem till henne en sväng så att vi kunde öppna julklapparna :) Fick ett modernt Stockholms-armband som matchar Stockholms-skorna. Fick öven ett nagellack.
Kommer bli hur snyggt som helst!

Sitter  nu i mammas soffa och det luktar "hemma" och allt känns som vanligt. Snackade med mamsen nyss och hon ska gå lite på stan innan hon kommer hem. GÖr inte nåt, för jag har ätit så mycket godis att jag är mätt.

Ikväll ska jag träffa Fisen och Helis och kanske Mickan och Vera. Vi får se var vi ska vara och vilka som dyker upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela