Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

No wonder

Publicerad 2009-04-24 11:01:22 i Tänkvärt

Idag började dagen f r u k t a n s v ä r t.
Först och främst så försov jag mig. Klockan 07.28 insåg jag att klockan faktiskt var 07.28 vilket betyder att mitt tåg skulle gå om 6 minuter. In i duschen och plask plask tvål, ut och sminka mig lite, inser att jag inte kommer hinna till varken 07.34 eller 07.37-tågen och räknar ut att nästa tåg alltså går 07.54 (jaaa jag räknade fel)
Så jag bestämmer mig för att tvätta håret eftersom att det ser smutsigt ut.
Dumt Petra. När jag är klar för att gå är klockan 07.43 och enligt SL som jag knappat fram på datorn går tåget 07.49, nätsa gång jag kollar på klockan är när jag gått ut genom porten och börjat gå. Då är den 07.46.
Jag tänker att tåget kanske är lite sent och SPRINGER hela vägen bort till stationen.
När jag kommer fram till spärrarna så drar jag kortet men det funkar inte, drara igen om kommer igenom.
SPRINGER upp för rulltrappan, rejält anfådd. och MISSAR tåget. Dörrarna går igen mitt framför näsan på mig.

Jahapp. Klockan 08.04 går nästa tåg. Dvs 4 minuter efter att jag börjat.
Sätter mig ner och andas och känner hur hungrig jag är. Börjar nästan grina. Ringer Patrik och han lugnar ner mig som vanligt.
Kommer till sumpan vid 08.20 och skyndar mig till posten. Öppnar växeln och tada. Nu sitter jag här och tror inte att någon märkte något.. typ.
Iallafall gjorde det inget, vissa tror att växeln öppnar 08.30

Nu är det en timme kvar till lunch och jag håller på att svälta ihjäl. I och med att det är löning så ska jag äta sushi. Men innan dess måste jag gå till ica.

So long!

Kommentarer

Postat av: Fransson

Publicerad 2009-04-24 13:28:41

Hektisk morgon alltså. Det är lagom kul.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela