Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Mjukare än snöflingor i april

Publicerad 2009-04-02 10:46:09 i Tänkvärt

Hungrig är jag. Magen skriker efter mat.
Ska äta soppa och plättar idag. Gjorde det igår med, men idag är det ju torsdag så man ska ju i princip äta det.

Igår fick jag ett psykryck på APTn. Rätt som det var så tyckte jag att Li och Andreas blev suddiga och att jag inte kunde fokusera med blicken.
Jag fick sitta och maniskt upprepa för mig själv: Petra det är ingen fara, du mår bra.
Efter ca tre minuter som kändes som en evighet så fick jag tillbaka lugnet.
Undrar varför jag får sånna hjärtklappningsryck a.k.a. psykryck ibland.

Oftast brukar jag bli skrajare och få svårt att andas också, det kallas panikångest har jag hört.
Men det har inte hänt mig på en väldigt lång tid så jag får vara glad!
Det har inte hänt mig ofta alls för den delen, men man minns känslan i flera år efteråt och är lite rädd för att få känna den igen.
Därför måste jag uppmana mig själv att andas när jag känner att sånna ryck är på ingång.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela