Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Forsta tankarna om Barcelona

Publicerad 2009-04-18 18:35:46 i I mitt huvud just nu.

Jag kom alltsa hit igar. Flygresan gick bra, men det skakade rejalt ett tag dar innan landning. Jag och kvinnan bredvid var bada svettiga och radda. Hon klamde ur sig "det var valdans kurvigt och backit har" och jag holl med till fullo.
Tillslut landade vi och jag kunde pusta ut.
Min vaska kom som nummer tre sa aven dar kunde jag vara lugn. Syster min motte mig pa flygplatsen och vi akte raka vagen hem till hennes helt otroliga lagenhet!
Visserligen skulle de kanske behova lite mer mobler, for det ar mycket yta att fylla. Jattehogt i tak och helt nyrenoverat och frascht! Sa jag blev verkligen positivt overraskad.

Bord var bokat klockan 22 och vi gjorde oss i ordning och tog en taxi dit. Dar motte vi upp Heshan och Hilde och Norah. Vi at mat, jag trodde att jag bestallde en vanlig sallad men det maste ha varit en starter for det var bara tomat och mozzarella. Som tur var fanns det brod och vin sa jag blev matt andà.

Efter maten med tiki-mi-taki och tiki-mini-taki och kaki-maki (wtf) sa bar det av mot LeKasbah som enligt Jonna och Heshan var the place to be. Tyvarr var det inte stallet just igar, aven om jag tyckte att det var skonbt barhang. Musiken var tydligt "sjuuukt dalig och aaa vi bara maste dra till Mondo". Pa Mondo var det tydligen bra musik men inget folk. Vi dansade en stund och sen var det dags att dansa vidare till nasta stalle = City Hall.
Pa City Hall spelade kompisen Fernando (DJ) och dar kan jag halla med om att det var battre musik. Dar vaknade dansgenen i mig till liv och jag pumpade som aldrig forr.

For att forklara begreppet bra musik sa kan man kort och gott saga Stureplan under de samsta timmarna, bara elektronisk musik som sager pump pump pump och ibland ett inslag av sirener som spr´nger  oronen.
Nu kan vi fortsatta.

Efter att ha dansat heeela natten och in pa smatimmarna (dvs. 04.30 ungefar) kande jag av min "jetlag" och jag och syster gick hem. Tydligen var detta nagot valdigt markligt som aldrog hant forut och folk hade fragat om Jonna var sjuk eftersom att hon gick hem sa tidigt. Men hey! Jag ar ju gamlig som lagger sig senast 2... och i 9 fall av 10 somnar jag vid 11 eller tidigare. Sa jag tycker att jag kampade pa bra. Och inte for att vara snall och stalla upp for syrran och hennes kompsiar och vara den dar som faktiskt kan festa lite, utan for att jag verkligen njot av att skaka rumpa till den "bra" musiken. For det var inget kladd och inget tafs utan bara dansa for sig sjalv och forsvinna in i musiken.

Nar vi kom hem sa gick jag och sminkade av mig efter att ha fatt en nattmacka och sen somnade Jonna pa soffan sa jag fick hela sangen for mig sjalv!

Imorse vaknade jag ovantat nog pigg och klarvaken klockan 10.56 och skuttade in i vardagsrummet och vackte min syster. Eftersom att jag hade ett fonster vid sangen som var frosigt kunde jag inte se ut, men det lat som att det sporegnade.. men efter att ha tittat ut pa riktigt sag jag att sa var inte fallet. Det var stralande sol och bla himel!!
In i duschen och vack Jonna igen och sen ut for att ata frukost i solskenet. Vi fick ga en bit for att hitta ett bord i solen men det var anda pa vagen till dit vi skulle. Vi hade namligen tank ta en tripp med linbanan upp till Montjuic men det var det tydlligen fler som tankt och kon var for lang. Sa istallet gick vi till en park och solade oss.
Sen kom molnen och da bestamde vi oss for att ga lite pa stan.
Vi kollade in i en vintagebutik och Jonna fyndade en t-shirtklanning och en kofta for €8. Jag hittade inget men det var kanske lika bra.
Sen motte vi upp hennes kompisar for lunch, och nu sitter vi har och ska hem och kolla pa film.

Nu tar tiden slut sa jag fortsatter med fler aventyrsberattelser en annan dag.

Imorgon ska vi pa cavaprovning en bit utanfor stan!

Hasta la vista!

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2009-04-18 20:18:14

Jag blir så aaaavundsjuk på värmen och på dig

Postat av: Fredskronk

Publicerad 2009-04-19 09:49:22

Sweet! Låter riktigt trevligt det där. Hoppas det fortsätter lika fint. Ta hand om dig.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela