Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Oops I did it again...

Publicerad 2008-09-18 11:44:28 i I mitt huvud just nu.

Jag blir så trött på mig själv!
Jag har suttit nu i en vecka med en översättning som jag inte velat göra. Så har jag hela tiden vetat att det finns en till jag måste göra, men en lite kortare. Så jag har inte ens börjat titta på den andra (som är en norsk som ska bli svensk) utan jag har suttit med den engelska.
Iallafall så tog jag tillslut mitt arbetsförnuft till fånga och översatte klart den engelska till svenska.
Jahapp tänkte jag, nu när jag ändå är i skrivartagen kan jag ju göra den norska på en gång. Dom kom trots allt för en vecka sedan.
Ja och vad upptäcker jag? Jo att det är SAMMA fucking artikel! Så alla ord jag tyckt varit knepiga på engelska (sånna konstiga termer och förkortningar) hade jag egentligen kunnat läsa den norska översättningen och försvenskat.
Men nej. Jag öppnade inte ens den norska versionen.
Dumma mig.
Aaaa och den norska var alltså egentligen en hjälp till mig... (om jag läst mailet hade jag vetat) och inte en till artikel jag skulle översätta.....



Snart kommer Patrik :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela