Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Den som har den mår.

Publicerad 2008-09-01 09:13:44 i I mitt huvud just nu.

Jag har haft en alldeles, alldeles underbar helg!
För det första så fick jag träffa mina små bäääbisar (som visserligen har blivit stora) och för det andra så fick jag vara med min kille!!
Fredagen var ganska hektisk mellan sundbyberg och arlanda men väl där så blev planet försenat så jag fick chilla en ganska lång stund innan vi kunde lyfta.
Flygrädd har jag blivit också. Jag tror att jag nästan svimmade på planet så jag fick sätta i handen i stolen framför för att återfå balansen i blicken.
Fast Patrik säger att jag är löjlig och att jag förmodligen bara somnade. Så kanske det var.
Vi åt tacos och kollade på filmen "Angel", den var inte så himla bra. Mest konstig och ganskas sådär jobbig.

På lördagen gick vi upp tidigt, tidigt för att hinna med bussen till bussen. Väl vid busshållplatsen kommer jag på att jag glömt min kamera.. så vi missar första bussen och fick skjuts av pappa Åkesson istället.
Bussresan Malmö-Halmstad tog lite mer än 2 timmar och 20 minuter och vi bara åt och åt och sov. Eller jag sov, Patrik fick mest sitta vaken.
I Halmstad möttes vi av en lååång lillasyster och en härlig mamma till denna skapelsen.
Vi åkte hem och åt och snackade lite skiit och sen så bar det av ut på landet för att hooka upp med nästa lillasyster.
Vi badade och pratade och det var som att det var sommar igen!
Mycket kul att se mina småsystrar men dom växer så förfärligt snabbt.
Vi åkte till en butik sen som visade sig vara stängd så istället blev det att åka hem till Stina (utan Ronja) och kolla lite på "Kvarteret Skatan". Mycket underhållande och roligt. Ja och sen var det dags att bege sig till bussen igen som skulle ta oss tillbaka till Malmö.
Bussresan hem var mycket roligare än ditresan för jag och Patrik busade lite.
Sen så gick vi en bit innan vi tog bussen hem till P och på bussen satt en full pruttkille och glodde på Patrik och sa hlgt att han alltid brukade sitta och bedömma folk på bussen = han satt och bedömde Patrik.
Det var ganska skoj eftersom att P hela tiden försökte undvika killen och killen satt och råglodde.
Vi kollade på en läskig film som jag somnade ifrån lite då och då på kvällen "Untraceable".
När vi vaknade så var det söndag. Det var sol och sommar i Skåne även denna dag så vi tog våra (eller inte min men ändå) cyklar och trampade bort till Limhamn. Det var fint och vi cyklade bort till Öresundsbron nästan och det var så vackert, trots att jag fått fågelskit på mig på tröjan.
Vi åt på den omtalade pizzerian och sen fick vi spörta hem för att jag skulle hinna med tåget.
Som tur var så ställde mamma Åkesson upp och körde oss in till centralen. Annars hade vi nog inte hunnit.
Tågresan gick bra, men i Lund blev jag lite förbannad. Det satte sig en tjej på platsen brevid mig och sen kom en kille och glodde på mig och sa "Du - jag har nummer 14", jag glodde tillbaka och sa: "Jaha, och jag har nummer 13".
Då reagerar tjejen brevid och säger att killen bakom sitter på hennes plats och att dom bytte. Det visar sig att killen bakom egentligen skulle sitta i vagn 14 på plats 14 och inte i vagn 13 som vi nu befann oss i.
Det jag blev förbannad på var att killen tog för givet att jag hade en "lös biljett" utan platsnummer och att han kom där med sin dyra biljett och skulle ha sin plats. Hallå! Han kan väl se först att jag sitter vid 13 GÅNG och att han har 14 FÖNSTER.
Sen gick surtjejen (som hamnade brevid mig och som satt och hade svettningar och torkade av sig med en ¨våtservett av i Nässjö och jag fick två säten för mig själv! Lyx lyx!
Hemma så var allt som vanligt och Adam och mamma hade vunnit en bauta-Toblerone på grönan. Jag packade upp, målade naglarna och gick och la mig.

Nu är det måndag och om en stund ska jag vara med i en telefonkonferens. Jag har adrlig varit det innan så jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig. Får se om jag ens hinner, men det ska jag nog se till att göra.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-01 11:09:21

det verkar som att du haft en fin helg! ha en fortsatt bra dag.

Postat av: Jakriborg

Publicerad 2008-09-01 11:28:11

vilken fin kille du har!

Postat av: Emmis

Publicerad 2008-09-01 16:12:40

Vilka var det du hälsade på i halmstad? Fattade inte....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela