Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

SL och jag (dunk dunk peace)

Publicerad 2008-10-03 08:39:38 i I mitt huvud just nu.

Idag när jag hade skyndat mig till centrum med väska och allt så ser jag nära Bandhagens centrum att det kommer bussar märkta "19". Märkligt tänkte jag eftersom att bara 161 och 173 går där i vanliga fall. Kommer till tunnelbanan och möts av ett handskrivet blädderblock "Stopp i tunnelbanan". Alla som går in vänder så jag går inte ens in utan direkt till busshållplatsen där det bör komma en ersättningsbuss vilken minut som helst.
Det kommer ingen sådan. Efter 10 minuters väntan kommer det en buss åt andra hållet som jag bestämmer mig för att ta för att komma till Älvsjö och därifrån ta pendeltåget. Sagt och gjort, kommer till Älvsjö och mitt tåg står inne och väntar (!!), hoppar på och hamnar på det tåget jag alltid tog 07.41 från centralen innan jag började åka tunnelbana. Med andra ord så kom jag alltså inte en minut försent!
Så nu sitter jag här och nu ska jag äta frukost för idag är det frukostfredag!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela