Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Redogörelse från förra helgen

Publicerad 2008-10-10 11:00:22 i I mitt huvud just nu.

I och med att jag har varit så fruktansvärt dålig på att blogga den här veckan så kommer detta kanske bli ett ganska långt inlägg. En wrap up från förra helgen och veckan som gått.

I fredags hade jag ett väldigt flyt ska ni veta. Jag skyndade mig till Arlanda Express efter jobbet och hade tankat mitt mastecard med min biljett så jag behövde inte bry mig om automaternas långa köer!
Väl på Arlanda passerade jag bara säkerhetskontrollen eftersom att jag hade checkat in online redan innan jag lämnade jobbet.
Flygresan gick väldigt bra och flyget landade i tid. Sedan tog jag flygbussen som jag även där hade fixat biljetten i förväg för att åka och möta min prins i Malmö!

Vi hade bokat bord på Gustav Adolf, en väldigt mysig restaurang på Gustav Aldolfs torg (antar jag) och vi åt plankstek som var god. Några rättigheter hade dom förvånandsvärt inte så det blev vatten istället för vin till maten men det gjorde inte så mycket.
Efter det var det kväll så vi åkte hem till Patrik och snackade lite med hans päron och deras vänner.

På lördagen var vi och badade på ett äventyrsbad där det verkliga äventyret var att se alla badande ungdomar som blev som vildar när vågmaskinen sattes igång!
Det var som att vara på en konsert nästan och vattnet kryllade av folk som ropade "wöööou-wööou". 
Vi hittade såsmåningom vuxenavdelningen, där var det tyst och treligt och det fanns en ångbastu och en inte alls lika proppfull bubbelpool. Badäventyret höll inte på så länge utan vi åkte hemåt igen för att göra oss iordning inför kvällen samt äta middag med les päron.
Kvällen var the kväll med stort K, vi skulle nämligen på Opera.
Jag har ju enda sen jag såg Pretty Woman  (kanske inte första gången men fjärde) velat gå på Opera!
Så nu var kvällen alltså inne och jag hade packat med mig en röd sidenklänning att ha på mig kvällen till ära.
Patrik hade kostym så vi var riktigt snygga! Jag kände mig till och med lite som Vivian och han var min Edward - fast utan den horiga biten såklart.
Opera var verkligen coolt! Jag blev faktiskt helt upprymd och gillade det mer än jag trodde att jag skulle! Och jag hade som sagt föreställt mig att jag skulle vara som Julia Roberts så det var verkligen kul!
Jag lekte med gester minst 6 gånger att min kikare var trasig, ni vet sådär som hon gör, men tyvärr så var den inte trasig på riktigt för jag hade ingen kikare alls!
The Death and the Maiden såg vi och jag vill nu gå på en riktigt mäktig opera där alla är uppklädda och ingen sitter i jeans!

Sen så körde vi en sväng (jag körde) och tänkte åka och hälsa på Jonas, men Jonas kollade på fotboll och skulle plugga så vi bestämde att han skulle komma till oss senare istället.
Sagt och gjort. Kvällen avslutades med en pokerrunda där jag höll på att vinna men bara kom tvåa.
Sen var det sovdags men vi satte igång en film ändå. Vantage point, en ganska annorlunda film men ändå ganska bra på samma gång!

Sen var det söndag och vi hade tänkt att åka iväg på promenad men eftersom att det regnade och blåste som in i bomben så bestämde vi oss för att stanna inne och mysa hela dagen istället.
Sagt och gjort. Fast sen började klockan närma sig 4 och jag började känna i kroppen att jag inte ville åka hem (som vanligt) men jag var tvungen. Jag har ett jobb i Stockholm.

Pappa Åkesson skjutsade mig till statioen och vi kom kanske 5 min innan tågets avgång då lokföraren blåste i sin pipa så att jag blev helt stressad och nervös och skyndade in på tåget. Så det blev ett kort adjöss vi ses snart igen.
På tåget satt en kille som luktade Mizosoppa på platsen brevid min. Jag kunde knappt andas eftersom att det lukade så illa. Jag satt och koncentrerade mig på annat och läste min bok.
Vid Lund kom det på en mamma med två barn. Dom hade tydligen platserna brevid min så Mizosoppakillen fick flytta på sig och jag blev så glad att jag kunde andas igen!
Glädjen höll i sig tills att barnen hade ätit och fått varsin chokladbit. Då blev dom nämligen sockerhöga och började hoppa runt som tokar och springa fram och tillbaka, och jag som hade gång-sittplats fick hela tiden flytta på benen. Hur störigt som helst.
Blev hungrig runt 18 men vet av erfarenhet på tåg att alla blir hungriga då så jag tänkte att jag skulle vänta till sju. Klockan 19.20 ställde jag mig i bistrokön. Klockan 20.00 satt jag återigen på min plats och skulle börja äta.
Jag skojar inte när jag säger att mannen i bistron är det söligaste jag någonsin sett!
Anställ UNGDOMAR för sjutton gubbar! En extremt DÅLIG ungdom skulle vara minst 1000 gånger snabbare än denna gamla gubben.
Men jag var inte bitter. Jag kom fram och pratade vänligt med gubben, fick min mat och gick snällt därifrån.
Men seriöst, SJ. Skärp er.

Sen var jag hemma och kände mig tom.
Gick till jobbet i måndags och var på sånt där deppigt humör.
Och så har veckan typ fortsatt, inte på deppigt humör, men inte på strålande heller.
Bara trött har jag varit. Så där trött som jag var när jag gick i skolan.
SOm när man somnade på eftermiddagarna och hade svårt att somna på kvällarna. = En ond cirkel.

Nu är det iallafall fredag igen och den här helgen ska jag vila upp mig.
Iallafall imorgon och på söndag. Ikväll är det ju kalas hos Joppi som gäller!

Aaaa jag blir arg på att folk skyller vissa saker på mig som inte är mitt fel. (jobbrelaterat)

Nu är jag hungrig igen. Klockan är en timme kvar till lunch och det finns bara apelsiner så det vill jag inte ha, det är mest kladdigt och inte mättande.

Det blev inte så långt som jag trott, men längre än vanligt.
So long suckers.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela