Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Låt mig berätta om min helg!

Publicerad 2008-10-21 12:08:37 i I mitt huvud just nu.

Ja i torsdags kom alltså min fina kille Patrik hit från sydliga Malmö.

Det var fint och underbart och jag blev glad i hela själen. Det är så han gör med mig.

Sen blev det fredag och det betydde att Maggan och Loa ankommit Stockholm. Vi hade bestämt oss för att dra ihop en liten reunion och sagt och gjort! Vi möttes på Söderhof (som för övrigt fått tillbaka sitt namn) och drack några glas vin. Jag och Patrik missade tyvärr Linda eftersom att hon hade varit tvungen att gå innan vi hunnit dit!

Efter Söderhof gick vi vidare till China Teatern för att se nattshowen av RAW Comedy Club som jag hade vunnit två biljetter till. Mags och Loa bestämde sig för att följa med och betala för sina biljetter och efter inköpet fick Maggan mot sin fasa reda på att showen kunde hålla på till ungefär klockan 02.

Jag skrattade konstant under 3 timmar och det var verkligen värt pengarna (155 kr) tyckte Loa.

Efter det åkte vi hem och sen var det lördag. Även fast att vi kommit hem lite innan tre och inte somnat förens halv fyra säkert kvällen innan så gick vi upp halv 10 för att åka och handla mat och gå på bolaget i Högdalen.

Sen kom vi hem och som det gedigna paret vi är så började vi laga en gemensam middag. Fläskkarré i lergryta med annanassås och kokosris!

Till förrätt blev det för att citera min lillebror "väldigt krispiga" Bruchettas och till efterrätt persikoglass med hallonbitar.

Maggan och Loa var de speciella gästerna för middagen och efter den så trillade AB, Helis och Fisen in och hör och häpna så kom även Linus förbi en snabbis. Så nu har min och Helis kära män fått se att båda finns och att ingen av oss har en osynlig fantasipojkvän.

På söndagen var det dagen D och även då gick vi upp i ottan (ca klockan 9). Det var nämligen Sune-musikalen som stod på agendan!

Det var en jättesöt musikal och tjejen som spelade hon som Sune var kär i hade verkligen en alldeles fantastisk röst!

Mestadels av publiken var givetvis barn men de hade gjort det så smart genom att trycka in lite kändisar som tex. Robert Aschberg (?) som domare och Hasse Aro som en hurtig pappa i en av familjerna så det var verkligen perfekt söndagsunderhållning!

Efter musikalen var vi och fikade på muggen (som faktiskt stank toalett) och där mötte vi upp Johanna och Jenny. Sen var det dags för Maga och Loa att shoppa lite innan tåget skulle gå så vi sa adjö och bestämde att vi ses om ungefär två veckor igen!

Jag och Patrik åkte hem och pratade med min mormor och hennes gubbe Bertil som var på fika eftersom att min syster var hemma från Spanien över senhelgen.

På kvällen höll vi oss till oss själva och kollade på en film som gick på trean och sen mitt i natten kom mitt fyllo till syster hem och skrek-viskade om jag visste var sjutton telefonen fanns. Det mindes hon inte dagen efter, men enligt Patrik så hade hon sovit med kläderna på tills hon gick upp vid halv 11. När ska hon bli vuxen då? Hihi.

På måndagen var jag "ledig från jobbet" och var på säkerhetsutbildning genom Mayday. Väldigt fina lokaler i Årstadal och jag kan tänka mig att bo i det huset med färgglada balkongerna. Utbildningen var väldigt kul att lyssna på men det kändes inte som att det berörde mig så himla mycket. Det var mycket snack om hur man kände sig hotad på arbetsplatsen och det gör jag inte.

Han som höll i föreläsningen var gammal polis och jag lärde mig en del som jag kommer kunna använda i verkliga livet.

Till exempel så har inte vakter på krogen någon som helst rätt att slänga ut dig om du blivit för full. Du har nämligen blivit inbjuden, och om du sedan har blivit för full så betyder det att de på krogen serverat alkohol till någon som blivit full = dom har brutit mot regler. Så om vakten alltså försöker slänga ut dig så bryter han mot lagen. Det du kan säga är att han gärna får ringa polisen (som lagligt kan slänga ut folk utan att bryta mot lagen), men ringer han polisen så ser polisen att du är för full = krogen har serverat dig för mycket alkohol och därmed brutit mot den lagen och kan bli av med sitt serveringstillstånd.

Den perfekta meningen om man råkar vara på väg att bli utslängd: Nej du har ingen som helst rätt att slänga ut mig, jag studerar juridik i Uppsala och om du rör mig så bryter du mot lagen. Du får gärna ringa polis men då riskerar ni att bli av med serveringstillståndet om jag nu är så full som du påstår.

När jag sedan blivit mött av Patrik så åkte vi hem och åt lite käk.

Sen fick vi äääntligen lite tid för oss själva och den använde vi till att sitta vid varsin laptop. Haha. Jag satt och sjöng YouTube-låtar för min man och han satt och trixade med sin klocka på datorn som tydligen var väldigt cool.

Vi kollade på en film som jag somnade ifrån och sen var det tisdag.

Tisdag innebar att Patrik skulle åka hem och jag skulle tillbaka till jobbet som vanligt. Vi tog sällskap till centralen och där blev det ett sorgligt farväl men med vetskapen om att vi ses om 10 dagar igen! För då ska jag på semster i Malmö!

Nu är det banne mig lunchtid!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela