Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Kurrande magar.

Publicerad 2008-10-15 13:04:53 i Tänkvärt

Varför kurrar magen? Här på kontoret så är det lätt att tro att magkurr beror på alldeles för mycket kaffe och kanske för lite sömn eller rent utav stress.

Min mage kurrar när jag är hungrig eller om jag precis har ätit något som en banan.

Ibland när jag får för mig att Läckerol (eller liknande) är samma sak som godis och vräker i mig en hel ask så kan min mage kurra.

Fast då är det annorlunda kurrningar. Det är som gasbubblor som kurrar runt. Om man inte visste bättre så kanske man skulle tro att jag satt och fes. Fast det gör jag inte. Samma sak om man dricker för mycket kaffe, då kan magen också vara "gasig".

Fast vet ni vad det allra värsta är för min mage? Kåvepenin = medicinen man får när man har halsfluss eller öroninflammation.

Då vänds min mage ut-och-in. Jag tror att det kan bero på att jag åt den så stark.

Här kommer lite fakta också:

Äsch jag hittar ingen fakta! Och nu är det dessutom lunch!

Kommentarer

Postat av: Bea :)

Publicerad 2008-10-15 13:06:46

Hej, kolla gärna in min blogg, kommentera lite med alltid kul å prata med nytt folk.

Postat av: Dilan

Publicerad 2008-10-15 13:06:51

hejhej

Cool blogg! Hur har din dag varit?



/ www.mramin.blogg.se

Postat av: Evelina

Publicerad 2008-10-15 15:00:35

ja det kanske det är =) jag och bus planerar att ta en stockholms helg då =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela