Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Faktum är...

Publicerad 2008-10-28 09:34:42 i Tänkvärt

Läste på Aftonbladet att Sj vinner kampen över SAS.
Visst är det kanske så att det är billigare att åka tåg om man kan åka mitt på en vardag.. men åker man på helgen är det banne mig SAS som vinner. Jag gjorde en snabb efterforskning och kollade upp SAS v/s SJ.
Jag som är en Petra med ett långdistansförhållande låtsas som att jag helt plötsligt kom på att jag vill åka till Malmö nästa helg (den 7/11). Jag surfar in på SJ och ser att det allra billiagste tåget jag kan ta kostar 514 kr. Det är då på en tid som jag egentligen inte hinner med eftersom att jag jobbar men vi kan låtsas. Ett tåg jag skulle hinna med kostar 709 kr för tillfället. Men nu kollar vi på det billigaste alternativet på en fredag.
Så kollar jag på SAS, tada! Massa flygtider och alla flyg kostar 498 kr! Då kan ni tänka att jag måste ta mig till Arlanda också.. a det måste jag, men jag åker buss och pendeltåg så jag tar mig dit på SL-kort, på samma SL-kort som jag tar mig till centralen.
Det skiljer visserligen ingen stor summa. Men jag vill bara bevisa att det kostar mer att åka miljövänligt och tryggt och säkert än att flyga! Det är dumt SJ. Sänk priserna och inför 95-kronorsresan en månad innan istället för 90 dagar!!! Ingen vet att den ska åka 90 dagar innan!!!!


* Alla priser ovan nämnda gäller för idag och är ungdomspris på både SJ och SAS.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-28 10:04:16

haha!

Postat av: Lesbisk Hankatt

Publicerad 2008-10-28 14:37:09

Du kan köpa biljetter på Tradera på SJ, det brukar jag göra. Sthlm Göteb 244 kr/tr tex.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela