Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

IKEA 2

Publicerad 2008-11-11 10:35:47 i I mitt huvud just nu.

Ja så igår var jag på IKEA med mor och bror.
Först så skulle jag byta en grej som gått sönder på väg hem från Malmö och där var dom allt annat än snabba. I och med att vi åkte efter jobbet så var vi framme ca 18.35 och jag satt i den där sablans kön i 25 minuter och när det väl blev min tur så var det som på banken (dvs mitt ärende tog mindre än en minut). Så jag mötte upp mama och Adam som gått i förväg för att kolla på kontorsstolar, dom får ju ett kontor nu när jag flyttar nämligen.
Så hade vi bestämt att vi skulle äta, men när vi kom till restaurangen så var klockan 19.01 och det stängde tydligen 19.00 så vi fick inte äta.
Så Adam blev lite grinig och vi blev guidade att gå till cafét istället. Jahapp det gjorde vi men även det var stängt... suck. Adam blir mer och mer grinig på grund av hunger och jag och mama får mindre och mindre tålamod på grund av hunger och så kommer vi ner till planet där allt jag skulle ha fanns. Och tada! Där fanns även ett öppet café! Adam fick en havreboll för att stilla hungern lite och vips så fick han mer energi! Mamma och jag hade inte tagit något smaskigt så våra humör dalade mer och mer. Jag sprang runt och plockade massa grejer som jag ville ha och tillslut så hade jag hittat allt på min lista förutom decilitermåtten som visade sig vara slut.
Jag handlade för 492 kronor men nu har jag allt jag behöver! (Förutom möbler) och mamma köpte för 333kr till mig så jag fick en hel del som ni kan tänka er. Åh så kul det ska bli att få flytta!!
När vi äntligen hade scannat alla våra varor och gått igenom så fick vi maaat! Jag tog två korvar och fast att ketchupen var slut så åt jag den ena, så himla hungrig var jag!
Efter det åkte vi hem och jag ringde Patrik och sen Ia, hon har en micro till övers och kanske ett tv-bord, jag vill kolla på det först. Så nu har jag en micro också! Jippi!
Nu saknar jag bara köksbord, stolar och eventuellt ett soffbord.
Soffan kommer ju i sinom tid med Patrik så jag har mycket att se fram emot!

Om ni snälla själar som läser min blogg har ett köksbord eller stolar som bara står och skräpar, skriv en kommentar så kan jag köpa dom till ett mycket bra pris eller komma och hämta dom gratis (om ni inte bor alltför långt ifrån Stockholm).

Tack och hej. Skepp och Hoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela