Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Spökigt läskigt.

Publicerad 2008-05-20 22:41:07 i Allmänt

Idag har jag och Patrik haft vår sista heldag för den här gången.
Vi började med att ta oss till Kaknästornet för att njuta av utsikten och ta en fika. Det var fint men regnigt fast som tur var så låg caféet inomhus. Sen så åkte vi in till stan och väntade på att Sara skulle sluta jobba. Vi var inne en sväng på Lagerhause och hittade "Du & Jag" som är som en kompisbok fast för par. Så vi satte oss inne i Kulturhuset och började fylla i den. Innan det hade visserligen Sara ringt och sagt att hon skulle sluta för sent för att hinna träffas men jag och Patrik skulle på spökvandring i Gamla Stan klockan sex så vi kunde lika gärna stanna i stan i två timar istället för att åka hem.
Så vi satt och fnissade och fnittrade inne på avdelningen där man skulle vara tyst och tiden gick minst sagt snabbt för vi hade så himlans kul :o)
Så helt som det var så var klockan halv sex och vi begav oss till Gamla Stan för att gå på Spökvandring som jag fått i Graduationpresent av mamma och Perre och Adam.
Själva guiden var en kul typ som blandade in humor och historia i den läskiga vandringen. Han tog oss med på olika platser i Gamla Stan och berättade om vad som hänt och vad det finns för skrönor om husen och platserna.
När vi kom till Slottet så berättade han om "Vita Damen" (ni vet en helt vitklädd kvinna med svart hår) och jag bara fick för mig att det fladdrade till i ett av fönstrena uppe i slottet så jag fick typ panikångest eller jaa iaf. hjärtklappning och blev lite svimfördig och helt varm fast att det var svinkallt ute.
Patrik tittade konstigt på mig eftersom att jag vägrade säga varför jag betedde mig som jag gjorde. Efter en stund lugnade jag ner mig och mådde väl bra igen.
Turen höll på i ca två timmar och är veerkligen att rekomnendera! (http://www.liveit.se)
Den slutade i en restaurang som också beskrevs som hemsökt och även där blev jag skitskraj och blev lite vit i ansiktet så att jag var tvungen att gå på toa och kissa ur mig rädslan. Det funkade för sen fick jag åka hem utan att vara rädd.

Fick även ett samtal från jobbet jag sökt. Imorgon ska jag på intervju nummer 2. Träffa han mannen som jag ska jobba med om jag får jobbet. Han ska kolla om vår personkemi funkar innan han anställer mig. Det tycker jag är smart. Så jag hoppas på det bästa!
Imorgon åker även min älskade kille hem till Malmö (man får inte säga Skåne om man menar Malmö) då kommer det bli tomt och ensamt i lägenheten. Jag har vant mig vid att bo med honom här nu ju! Även om det bara har varit i tre dagar.. men jag trivs med att bo med honom ju...
Just nu sitter han och fyller i "Du & Jag" och jag ser att han plågas, ändå var det hans förslag att köpa boken... jag ÄLSKAR sånna fylla-i-böcker.

Nej nu ska jag ta hand om min man! Man vet aldrig när vi ses nästa gång ; )
Hihihi jooo snart! Wish me luck för imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela