Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Som ett eko eller hål kanske.

Publicerad 2008-05-21 13:16:47 i I mitt huvud just nu.

Idag, nej fel, just nu är jag helt tom och deppig.
Det är väldigt märkligt med tanke på att jag fick jobb idag. Jag var där på "meet the VD" och han erbjöd mig tjänsten. Så från och med snart ska jag börja jobba på Alcatel-Lucent som receptionist för företaget och personlig sekreterare åt självaste VD'n.
Det var lättare än jag trott att hitta dit och jag blev en kvart tidig. Men Amelie som sitter i receptionen nu som jag ska ta över var väldigt trevlig och pratglad så det gjorde inte så mycket.
Sen berättade herr Malm om hur det fungerar och vad jag kommer att göra. Jag kommer typ vara som Patrik var åt Cristin Patti i USA fast bara två dagar i veckan. Jag tror att jag kommer gilla det!
Aaa å så på tal om Patrik ja. Han åkte i morse. Klockan 9.oo gick bussen från Cityterminalen. Nu när jag vet att det inte var nåt bluff eller båg med bussen så kan jag åka den till honom.. jag trodde inte att det kunde vara så billigt nämnligen :)
Men nu sitter jag här, ensam i min nya lägenhet som luktar som min mormor (obs ej illa) och känner mig helt tom.
Jag vill ju inte vara ensam. Jag vill ju ha honom här. Kanske måste bjuda hit nån kompis.
Fast samtidigt är det så skönt att vara ensam, fast jag kan liksom vara ensam medans Patrik är här om ni förstår..
Så jaa.. what to do`? Ska jag dricka upp bubbelvinet som finns kvar? Det skulle kännas så dumt att slänga.
Fast å andra sidan så skulle vi ju dricka det tillsammans och skåla.

Jag ska nog se på nån film eller läsa lite bok.
Min syster ringde nyss och Oj vad jag saknar henne. Jag har inte riktigt tänkt på det, men det gör jag. Mamma och Adam ska åka och hälsa på henne nu i slutet av maj och jag vill förlja med men det kan jag ju inte. Speciellt inte nu när jag har nytt jobb å allt.

Jaa film får det bli.

Kommentarer

Postat av: Emmis

Publicerad 2008-05-21 13:21:39

Grattis till jobbet! Skönt att det ordnat sig.
Men vad tråkigt att han har åkt hem igen, när träffas ni nästa gång då?

Postat av: Evelina

Publicerad 2008-05-22 23:08:10

Grattis till jobbet :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela