Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Att vara i Stockholm igen...

Publicerad 2008-05-08 12:19:58 i I mitt huvud just nu.

Ja jag insåg ganska snabbt att jag inte har NÅN som helst koll på mode längre...! Jag trodde att jag var fin i mina svarta Baby Gap-byxor och grå lång kofta..
Nej i Stockholm har man tajts, tunika och tygskor. Gärna en knut som håruppsättning.
Man kan tycka att det låter tråkigt att folk ser likadana ut, men vafan! Om alla som ser ut så är SNYGGA så vill man ju själv gärna försöka sig på stilen.
Så igår när jag och Helis va på stan så hade jag iaf. klänning och kände mig bättre till mods. Hade visserligen klackisar istället för tygskor på mig och det visade sig vara en modemiss. Man ska vara slapp och ledig.
Idag har jag nog fått till det. Helis skinnjacka har jag lånat också. Mmm jag vill ha en egen, men om man inte har några pengar så får man vackert låna av sina vänner.
                        

Som ni ser på bilderna har jag ägnat mina hemkomstdagar till att ta igen viktig kvalitetstid med mina vänner! Jag har även hunnit med att träffa Sara för att få en bit av DC i mig och pratat otroligt mycket i telefon med en viss skåning som jag verkligen vill ha hit NU NU NU!!!

Idag ska jag antagligen fika med Sara och Nanor, men sen har det kommit upp att jag skulle behöva åka till IKEA och köpa en grej... och om jag får skjuts så måste jag faktiskt dit.
Har egentligen inte tud att åka till varse sig IKEA eller stan eftersom att jag har gjort vardagsrummet till ett bombnedslag. Alla mina väskor ligger huller om buller i hela rummet och jag känner mig så jobbigt utspridd. Skulle behöva packa om väskorna så att jag vet var jag har allt. Varför jag inte packar upp dom är för att jag ska flytta till min mormors lägenhet snart som ni kanske minns.

Nej jag ska ta tag i mitt liv nu och fixa lite så kanske jag hinner med både städning och fika och IKEA.. annars kanske jag får ta IKEA ikväll när bilen är hemma.. vi får se. Vi får se.
Jag har iaf. hittat restaurangen som jag vill äta på när Patrik är här. Jag vet att Helis har ätit där och att hon verkligen gillade den, så den är säkert i toppklass.

Iiih imorgon ska jag och mina bäbisar ut och röööja på stan!!! Det var så länge sen jag såg Stureplan att jag inte kommer ha något emot att stå i kö! (Så länge det inte är svinkallt och en pekpelle)
Fast å andra sidan kommer vi vara så otroligt taggade och snygga att vi bara kommer glida!
Förhoppningsvis.

Nej dags att sätta fart.

Kommentarer

Postat av: Natta

Publicerad 2008-05-08 12:23:07

STOCKHOLM I MITT HJÄRTA!

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-05-08 12:23:58

ha en bra dag! =)

Postat av: mingla

Publicerad 2008-05-08 12:29:49

Vilken bra blogg du har. Är du duktig på bloggdesign?

Postat av: mingla

Publicerad 2008-05-08 12:37:44

jag har inte gjort min bloggdesign själv.. jag kan noll nämligen :) Vad gör du ida då ?

Postat av: mingla

Publicerad 2008-05-08 13:09:42

åh usa. vart i usa har du varit o hur länge?

Postat av: Jossan

Publicerad 2008-05-08 15:51:33

Haha, har du gått och blivit av med stilen...
Det är ju lite tufft att komma hem till Svea igen efter att man i staterna uppfattats som någon med modekoll (bara för att man är europé) och inse att man är ohjälpligt bakom. Men det fixar du nog till rätt snabbt, tre.
Gillar förresten att du är tillbaka på bloggen, hade blivit tomt i mitt liv annars....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela