Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Sjunghumör.

Publicerad 2008-03-26 20:04:54 i I mitt huvud just nu.

Jag har min iPod på "bland spår" och jag ääälskar att sjunga med. Vissa rader hamnar här :-)

Dom skulle kliva på mig igen,
jag sålde 14 gram Maroco Finest, det kan nog bli nåt av dig,
och ett hotell på natten, för själen jag nästan sålde.
För dom jag älskade.

I hans trädgård faller äpplen idag, i hans trädgård rasar rosenblad av.
Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce. Skär som en kniv.

under tiden kan jag berätta att jag läste att Miley Cyrus (Hannah Montana) har blivit vaxdocka på Maddame Tussauds i NYC. Tjejen är en stjärna.. alltså jag menar, från inget till vaxdocka på mindre än ett halvår. Det är så jag också vll ha det. Bli superkändis sådär snabbt. Synd att jag inte kan sjunga.

Igår läste jag Blondinbellas blogg (www.blondinbella.se) och jag måste säga att jag inte förstår var all publicitet är baserad på... för det första så känns hon som vilken stureplans-18 (eller hur gammal hon nu är) åring som helst. Jag tycker inte att hon namedroppar speciellt mycket heller för den delen så jag fattar inte varför hon ska få så mycket pengar för sin blogg när inte jag får det för min.
Nej då föredrar jag dom som tagit steget och säger emot, mycket roligare läsning: http://www.bellasuger.se

Idag har jag städat badrummet och köket, Patrik var mycket nogrann med att säga att HAN ska dammsuga dom andra rummen (som har heltäckningsmattor) och när jag undrade varför så hade han inget riktigt svar.
Efter ett tag kom jag på att det måste vara så att han tycker att jag städar för dåligt. Han erkände inte att det var så, men han sa inte emot heller. Men om han tycker att jag städar fel så kan han mer än gärna få städa!

Ikväll kommer hans mor, far, bror, morfar och morfars fru. Vi ska åka och möta dom på flygplatsen och någonting säger mig att det kommer bli sent i säng ikväll.

Tunga fabriker, Vi reser till Kravko (?) Till en stad som ville klara sig själv,
Jag sl'pper din hand, för ett helt vanligt återfall, för att få nåt förstört, det var fel som jhag sa, det är snat som du hört. Kära vänner i ljus och i mörker.
Min helande tröst, här vänder sig skyn till den som kan tro genom tegel.

För dom landar vid 22, och så ska man vänta och sen åka till deras hotell med Supershuttle och sen tunnelbanan hem hit.
På fredag ska vi ha vernissage här.

"Vernissage kallas öppningsceremonin för en konstutställning. Ordet vernissage kommer från fernissa; förr i tiden fernissade konstnärerna sina tavlor och det luktade därför fernissa om utställningslokalen, därav namnet."
(Wikipedia)

Men vi har ingen konst. Patrik kallar det för det och Helis säger att vi bara vill ha ett finare ord för att bjua på vin.
I alla fall så ska vi ha över Åkessons hit så att dom får se lägenheten.

Maggans kompis kommer också, fast imorgon. Hon ska bo här en natt och dom ska försöka göra stan på en dag, fast Maggan är effektiv så dom ska nog klara det.

Nej nu räcker det.

Kommentarer

Postat av: Emelia

Publicerad 2008-03-26 20:10:01

Gillar att du skriver när du är ledig oxå:-) + i kanten på det.
Hoppas deras plan inte blir försenat så ni måste vänta extra länge, vänta är tråkigt.

Postat av: Emelia

Publicerad 2008-03-28 21:22:27

Hade ju gärna velat. Men jag och Maria ska nog gå och kolla på när en
från
kyrkan dansar tror jag. Typiskt. Så ni ska inte gå på Candice fest då? 80 tals fest på lördagkväll?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela