Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

No

Publicerad 2008-06-16 11:09:33 i I mitt huvud just nu.

Jag vet inte varför men jag får julsånger på hjärnan hela tiden när jag sitter här ute i repan.
Just nu är det "jul, jul, strålande jul"... och den kan jag inte ens!
Mycket märkligt. Det gör ju såklart också att det bara är den raden som går på repeat i mitt huvud.

Idag händer det inte mycket alls här. Jag har hittat på saker att göra för att ha något att göra. En kul grej är att gissa vem det är som kommer genom att lyssna på fotstegen.

Igår upptäckte jag en grej. Jag kan inte skriva här, för det är en del av min hemlighet som jag har för Patrik.. hehe. Men jag blev väldigt glad när jag insåg det iaf. Det kommer att kunna ändra mycket!¨

Helgen var ovanligt lång och fartfylld.
I fredags efter jobbet var det ju direkt till Grönan, vem har kunnat missa det? Håkan var väääldigt bra som vanligt och för er som undrar så var vi tvungna att betala 140 spänn var för vi är inga kaxiga fjortisar längre.. haha tecken på mognad kanske? Håkan var bra, bättre bäst men publiken var ingen bra publik!
Massa emosar var det där, vissa kunde inte ens "nu kan du få mig så lätt". Jag kan förstå att man inte hunnit lära sig varenda rad från nya skivan (även fast att jag har det) men kan man inte låtarna från första skivan så har man inget där att göra!!!
Märkliga ungdomar iaf. Vitt hår och en klädstil som Pippi Långstrump med strumpori i olika färger. Jag är glad att jag var född på 80-talet.
Hälften av alla som stod framför mig hade dessutom skärsår i armarna. Jag har aldrig riktigt förstått det där. Är det en trend eller mår alla dåligt?!
Lördagen var det ful fläkt och jag började med att bära in en säng. Så från att ha vant mig vid stora sängar (enorm i usa) så fick jag ta tillbaka min tonårssäng på 80 cm. Det var mitt eget val att inte riva ur hela rummet, och då krävdes det att ta den lilla sängen eftersom att den vanliga (140cm) inte skulle få plats.
Sen kunde jag inte göra så mycket mer för att mina grejer fortfarande var hos mormor min.
KLockan 14 hade jag tid hos optikern och det visade sig att jag gått omkring med alldeles försvaga linser.
Senast jag blev ordinerad linser av en optiker så hade jag synfelet -1.25 men efter ´det har jag höjt mig själv till -1.5 och nu fick jag linser med -2.5 fast hon ångrade sig och sa att vi skulle prova -2 istället.
Dom där riktigt starka blev för jobbiga på nära håll tyckte jag.
Jag ska nu prova dessa (sånna man kan sova med) i två veckor och sen komma tillbaka och se hur det funkar.
Det känns bra att äntligen tagit mig tid att kolla ögonen och jag tackar övermänskliga krafter (ev. gudar) för att jag inte har förstört mina ögon genom att inte gå och kolla dom.
Efter optikern mötte jag Helis och mamma och vi åkte til.l Rotebro och packade in alla mina tillhörligheter i bilen och skyndade oss hem för att inte missa matchen.
Tyvärr måste jag säga så vann ju Spanien men jag tyckte att Sverige kämpade på bra ändå!
Jag kunde inte undgå att undra om min syster blev glad eller arg när Spanien vann.
På kvällen kollade jag och Helis på "Lttle miss sunshine" som jag fått på posten av Patrik. Den var väldigt söt men oväntad och jag rekomenderar den starkt till alla som inte har sett den!
Sen bråkade jag lite med mamma och sen gick helis hem.. haha.
På söndagen var det upp och hoppa innan 10 för att vi skulle vara på IKEA när dom öppnade. Vi kom välk fram 10 över 10 och fast att dom öppnat tio minuter tidigare så var ALLA bra parkerinsgplatser redan tagna! Märkligt hur tidigt folk planerar sina besök.
Köpte iaf en trådbacks-byrå och 55 galgar samt en stor ram till mitt Patrik-pappa-Rudolf-foto.
Hela kalaset gick på för mycket pengar som vanligt och nu blir det att leva snålt fram till den 25:e då jag kommer att få lite, lite lön för mina 4 dagar i maj.
Sen var det bara att vänta hela dagen på att mamma skulle ta bort sina kläder från garderoben så att jag kunde sätta in mina.. och jag väntade och väntade och somnade och vaknade och väntade mer, och somnade mer.
Sen på kvällen var hon äntligen redo (och hemma) och tömde den snabbt!
Så då var det bara att packa upp och få bort alla väskor från rummet och nu känns det ganska hemtrevligt!
Jag trivs iallafall.
Och nu känns det som att alla mina problem kommer att lösas. Precis som jag trodde.
Och på torsdag ska jag och AB åka tåg söderut och träffa min kille....! Min bara min!!!

Längden på detta inlägg säger väl något om hur mycket jag har att göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela