Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Tellelell.

Publicerad 2008-06-25 11:51:52 i Tänkvärt

Jag kommer inte ihåg om jag funderat på detta nyligen eller om jag bara funderat i huvudet eller på bloggen.
Jag kom att tänka på när vi hade gratis-tel hemma. Då fick man ringa 9808-telefonnumret och alla hade varsit konto á 10 minuter per dag att ringa för.
Varannan minut eller så kom det in en reklamsnutt. Jag och Sofia lyckades lista ut ett knep som gjorde att man inte behövde höra reklamen. Vi skrek när den började och på så vis slapp man den. Det är som att skrika mot övergångsställen för att det ska slå om till grönt ungefär.
Iallafall så hittade jag följande länk på aftonbladet. (daterat 1998)

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9808/16/ring.html

Jag kommer ihåg att dom alltid avslutade reklamen med en liten trullerutt som gick: Ring gratis med gratistel-lellelell.

Det var på den tiden som vi precis hade skaffat digitalbox och man INTE fick se reklam på den. Så varje gång det blev reklam på tv så fick vi upp en ruta där det stod att marknätet inte visar reklam. Mamma tyckte att det var jätteskönt, jag tyckte att det var tråkigt.
Ibland kunde dom glömma bort oss och låta den där reklamrutan vara kvar i flera timmar så att man missade programmen. Jag undrar fortfarande om det där sköttes manuellt eller ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela