Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Från vänster till höger.

Publicerad 2008-06-18 08:38:41 i Tänkvärt

När jag kommer till Sundbyberg med pendeltåget så är det alltid en jäklans massa folk som går av. Det gäller att ha placerat sig i rätt vagn så att man kommer precis vid trappan, annars har man ingen chans.
Det dumma är bara att tåget kommer på vänstersidan och när jag är nere för trappan så ska jag åt höger. För att slippa gena mellan folk när jag kommit ner (det är typ omöjligt) så har jag kommit på ett smart knep som jag tänkte dela med mig av för att underlätta för oss alla.
På första trappsteget lutar man sig åt höger.. så man går liksom varannat trappsteg rakt och varannat åt höger, för på så sätt kan ingen anklaga dig för att trängas och dessutom är du inte i vägen när du kommer ner.
Idealet är att ta spärren längst till höger för att komma först igenom tunneln och därmed slippa kö på Pressbyrån eller i rulltrappan beroende på var man ska.
Jag lyckas varje morgon! En gå gång blev jag så upprörd över att en tjej stannade mitt framför dörrarna nedanför trappan och blockerade för alla att jag bestämde mig för att komma på ett smart knep som gör att jag inte blir stoppad mer.
Full fart framåt!

På tal om blockad, Syndikalisterna (detta lärde jag mig igår och läste i tidningen idag) ska blockera leveranser till systembolaget eftersom att det är en lönetvist. En kvinna har varit anställd mer än 10 år och bara fått 0.2% löneförhöjning.
Tur att jag ska fira midsommar i Skåne. Där håller dom inte på med sånt här tjafs!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela