Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Dötrist och tråkigt.

Publicerad 2008-06-13 14:53:22 i I mitt huvud just nu.

Ja som Askungen skulle ha sagt.
Det har ringt ca 3 gånger sedan jag kom tillbaka från lunchen.
Jag har fått min egen mail nu så jag kan inte se det jag brukade kunna se. Det kommer förmodligen på måndag.. jag har liksom ingen tillgång till det jag borde ha tillgång till.
Så nyss diskade jag fast att det är någon annan som har diskvecka.. men om man är uttråkad så måste man ju hitta saker att göra. Jag rengjorde även kaffemaskinen som "grundligt" istället för "dagligen" som jag alltid annars gör.
Det tog ca tre minuter extra... haha.

Idag har jag ägnat mig mycket åt Gröna Lund.
Som ni kanske vet så ska jag dit ikväll och se Håkan spela. Kruxet är bara att jag slutar klockan 16 och efter klockan 16 blir det konsertpriser på inträdet. Dessutom har vi en kupong som ger inträde för 30 kr (istället för ordinarie 70). Men efter klockan 16 kommer det nu alltså att kosta 140kr.
Jag ringde till Grönan och frågade om kupongen gällde ändå och hon i luren sa tvärnej.
Sen låtsades jag vara en annan ca 20 minuter senare då jag ringde och frågade vad som gällde om man köpte biljetterna innan 16 (Annbritt är ju ledig) men då sa hon att man måste gå in direkt. Alla biljetter köpta innan 16 spärras klockan 16 och sen kommer man bara in på konertbiljetter. Mycket störigt.
Sen kom vi på den brillianta idén att Annbritt kkan gå in innan fyra och dra våra biljetter och sen ge dom till oss bara.. men det funkade inte heller. Helis fick ringa eftersom jag fått för mig att kvinnan skulle känna igen min röst.
Hon sa att om man går ut så har man gått ut. Punkt.
Man får alltså inte gå in och ut hur man vill.
Efter det började vi ge upp.. men sen kom jag på att Annbritt kan ringa dit och säga att hon inte vill stå i kö sen och därför vill köpa biljetterna i förväg och att hon ska gå på skansen mellan 15.30-18 då vi ska in och äta på en restaurang inne på grönan. Jag har nämligen svårt att tro att biljetter spärras.
Men den provade vi inte. Istället har vi bestämt oss för att vi åker dit och använder oss av vår charm och försöker få biljetterna för 30 kr iallafall.
Fast 140 kr är inte speciellt dyrt för en Håkan-konsert.

OM en timme och tio minuter slutar jag för veckan... vad ska jag sysselsätta mig med fram tills dess?
Just det, jag ska till optikern imorgon och dom har ett sånt där system som gör att man får en påminnelse via sms. Det var bara det att deras system var lite wild and crazy och inom loppet av en halvtimme hade jag fått ca 10 sms. SÅ jag ringde till Synsam och undrade om dom verkligen var så angelägna om att påminna mig eller om det var något fel.
Han sa att dom inte kunde göra något men att det förhoppningsvis skulle sluta snart.. och det har det gjort nu som tur är. Lite poppis kände man sig i början när det bara kom sms efter sms men efter en stund så var det mer tröttsamt.
Tur att det slutade :)

Nej nu ska jag kanske spela lite mahjong. Det är det roligaste spelet man kan hitta i patiensväg tycker jag! Och Kungen förstås.

Kommentarer

Postat av: Bobby

Publicerad 2008-06-15 14:40:29

IIIHHH, hur var Håkan?!?!?!? Tell me tell me tell me!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela