Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Kvidderititt.

Publicerad 2008-07-17 13:38:37 i Tänkvärt

Kan klockan bli 14 nån gång!! Jag har sagt åt mig själv att jag inte får kolla posten-grejen förens klockan är 14.oo. Annars känns det lite desperat och sitta och kolla på ett kollinummer fjortontusenmiljarder gånger om dagen.
Nu sitter jag i repan. Balsam mådde inte bra och gick hem / doktorn.
På lunchen tog jag massage x 2 = 30 min. Jag somnde tillslut för att det var så behagligt.

Behagligt. När jag var yngre så trodde jag att behagligt betydde obehagligt och obehagligt betydde behagligt. För mig lät det som att be-hag-ligt var som när det hagalde = aj aj ont. Och om det då var O-be-hag-ligt så var det o-hagel. Jag reagerade stark på det när jag landade med flyget i England när jag var 16 år (jaaa jag vet). Då sa piloten nämligen att han hoppades att vi hade haft en behaglig resa. Heldumt tyckte jag.

behaglig

  1. som ger välmående, särskilt om sinnesintryck

behaglig1 tilltalande, angenäm, skön, ljuv, trevlig, trivsam, agreabel, mild, gosig, mjuk, soft, lättsam, charmerande, intagande, älskvärd, ämabel, vänlig; välbehaglig, täckelig 2 läglig, lämplig, rätt
(motsatsord: 1 obehaglig 2 olämplig)

Kommentarer

Postat av: Emmis

Publicerad 2008-07-17 19:14:19

Haha, 16 haha.....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela