Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Holland.

Publicerad 2008-07-11 09:49:08 i Tänkvärt

Jag har funderat sen igår. Balsam på mitt jobb berättade att hennes syster som bor i Holland inte kan resa när hennes man och barn är iväg på annat håll.
Mannen och barnen ska åka på semester till mannens föräldrar eller liknande och då tyckte Balsam att hennes syster kunde komma och hälsa på i Sverige!
Men konstigt nog så kan hon inte det. För när barnen ska ut och resa så måste dom ha med sig mammans pass. För i mammans pass så är liksom ett av barnens pass.
Så om barnet ska resa så måste ju det såklart ha pass.. och i vanliga fall så reser väl mamman med barnet, men nu ska dom ju inte resa tillsammans och då MÅSTE mamman stanna hemma eftersom att barnet har passet..

Är det nån som vet hur det här funkar? Jag är hemskt nyfiken!

Kommentarer

Postat av: xXx

Publicerad 2008-07-14 12:31:26

Om landet är med i EU så räcker det med ett körkort/ID kort för att man ska kunna resa inom europa vad jag vet.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela