Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Halvtimme till helg!

Publicerad 2008-07-25 15:45:30 i I mitt huvud just nu.

Nu är det bara en halvtimme kvar till helg! Och eftersom att jag ska åka bort i helgen (till landet) så känns det lite sådär som när man fick sommarlov. eller nä. men jag förösker låtsas. Sola, bada och läsa Cosmo ska jag göra!

Från och med nu ska jag ALDRIG mer nämna Orbitrek i min blogg. Visst kommer den kanske göra mirakel. Men det har blivit för mycket tjat. Så punkt slut. Kanske att jag återkommer med liite fakta. Men helst inte :)

Jag vill citera en stycke ur en bok av Fredrik Lindström (ni vet han som hade Värsta språket)

"Alla som arbetar på Åhléns är kärringar.
Det har ingenting med åldern att göra, även om många av de säkert passerat klimakteriet. De kan vara under trettio, piercade, tatuerade och tonade i håret - de är ändå kärringar.
Förmodligen är det den egenskap som hela anställningsintervjun fokuserar på: butiksvana, kunna sköta en kassaapparat - ja, ja, det blir nog bra med det! Men är du en riktig kärring? Är du sur och otillfredsställd? Kan du sprida irritation omkring dig? I vilken utsträckning kan du söla och ställa meningslösa frågor om medlemskort och bonusförmåner till en kund som har riktigt bråttom? Kan du tänka dej att låta dina personliga misslyckanden - vilka de nu än är, förutom att du inte kunde få något annat jobb än här - gå ut över den oskyldiga kunden?
För det är såna egenskaper det här jobbet bygger på."

(Ur 'Vad gör alla superokända människor hela dagarna?' av Fredrik Lindström)

Ungefär en sån Åhlénsupplevelse fick jag på lunchen. Det känns lite då och då som att hela världen motarbetar mig.
Lunch fick jag äta på en kvart! Resten av min timmes lunch spenderade jag i kö. Först på Åhléns och sen på Ica. Var inne en snabbis på Hemköp först men där var köerna löjliga att jag gick utan att köpa något.

Skickade sms till Patrik för att få sympati. Han tyckte väl sådär lagom synd om mig.. haha jag kan inte hålla på och gå runt och tycka så synd om mig själv för att folk på Åhléns är sega. Och saknar servicekänsla. Och viker långsamt och glömmer att ta bort larm innan dom stoppar ner kläderna i påsarna.

Mamma ringde nyss. Dom kommer och hämtar mig i Älvsjö så jag slipper åka hem! Woho! Något som går min väg! Men det är egentligen mycket som går som jag vill. Jag har ju en underbar kille till exempel (som bland annat påpekade att jag skrivit mycket om en viss sak som jag inte ska nämna mer) och fick mig att inse att jag inte kan gå runt och vara sur på grund av det. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge heter det ju. Så jag får vänta utan sura miner!
Han är ju som ni vet helt perfekt och bra för mig och får mig att se på saker som dom är och inte som jag tycker att dom är... Så har jag underbara syskon, vissa av dom borde jag ringa oftare, men jag tycker minst lika mycket om dom ändå även om jag inte ringer så ofta! Resten av la family är också fin.
Så har jag jättebra kompisar! Tänk att man kan ha sånna som jag har. Tänk om alla fick ha det. Då skulle alla ha kul när dom umgicks.
Så har jag ett jobb som ger mig pengar! man skulle kunna önska sig mer action, men man ska vara försiktig med vad man önskar för det kan faktiskt slå in!
Så nu är en kvart avklarad. 15 min kvar till helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela