Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Att bowla i staterna.

Publicerad 2008-02-23 17:43:48 i I mitt huvud just nu.

Igår blev det bowling tillslut.
Först hade jag en lång gråtstund då jag låg å tänkte på hur mycket jag saknar mina kompisar, sen blev jag torr och glad och pussad på.'
Så då kändes det bra igen.

Så vi åkte alltså till Gallery Place / Chinatown för att bowla på Lucky Strike.
Det var leg-kontroll i dörren men man behövde inte vara 21 för att komma in så jag fattade inte varför dom ens orkade bry sig om att kolla.
Iaf så var det en timmes väntetid så jag beställde in ett glas vin och Patrik en cola.
Och vi väntade och väntade och väntade. Vi hann beställa in både pizza (till Patrik) och natchos (till mig, jag vågade inte riskera att inte ha ätit något annat än soppa) och öl efter öl.

När klockan var nio ropade dom ut i högtalarna att alla som var under 21 var tvugna att lämna stället...
haha vilket skämt. Tror dom seriöst att folk som är under 21 lämnar?? Nej.

Plötsligt började vår lilla väntegrej blinka hysteriskt och vibrera.
Jag gick fram till kassatjejen och fick skor och en bana.

Patrik vann båda gångerna och allra sista svingen jag gjorde så hade nog ölen börjat verka för jag tappade klotet bakåt... haha.
Men det var ett tungt klot.

Sen åkte vi hem och somnade. Ja, klockan var nog inte mer än halv tolv. Men trött som en stock var jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela