Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Helgen som bara gick så snabbt.

Publicerad 2008-12-01 13:20:17 i I mitt huvud just nu.

Var tog helgen vägen???
Den bara swischade förbi. Schwooom lät det.
Iallafall så har den varit mycket trevlig.

Fredagen började med jobb som ni vet och på kvällen kom Helis över och Patrik bjöd på världens godaste mat.
Så spelade vi lite Fia med hutt och Helis hon fick hutta mest hela tiden trots att det gick så bra för henne i början!
Sen så åkte Johan ut ur idol och Patrik blev nog ganska glad.

Lördagen började tidigt med en färd till the Uppsala. Vi möttes av en glad AB som skuttade runt fast att det var ganska tidig morgon. Vi fick se Uppsala julmarknad och även insidan av ABs lilla studentlägenhet. Hon bjöd på tomtegröt och lussebullar occh alkoholfri glögg.
Mycket trevligt. Sedan bar det av mot det som jag sett fram emot, nämligen träffa her boyfriend.
Jag hann säga: "Hej, Petra" och han "Kalle". Sen skulle han spela en tennismatch som vi skulle kolla på. Men tyvärr så tar tennis ganska lång tid så jag hann inte prata med killen alls. Jag och Patrik skulle på middag hos mamma så vi var tvugna att bege oss av till Bandhagen innan matchen var slut.
Så jaa.. nu vet jag fortfarande inte hur han är. Bara hur han ser ut. Fast det hade jag ju redan kollat upp på Facebook.

Söndagen var storbak. Julpyntade och skulle gå till ICA själv, utan Patrik. Visst hittar jag, och om jag inte gör det så måste jag lära mig, sa jag innan jag gick.
Hur jag kom vet jag inte, men helt plötsligt kom jag till Årstaberg igen fast att jag gått åt helt andra hållet.
Knäppt. Så jag tog bussen.
Köpte pepparkaksdeg och jäst, åkte hem och började baka pepparkakor och lussebullar.
Sara kom på fikat och det var mycket trevligt!
Patrik lärde mig hur man löser Rubiks kub så nu kan jag det!

Han åker hem på onsdag, så jag ska låtsas som att det är söndag hela veckan så att han inte åker.
Det kommer bli så trist och tråkigt och framför allt tomt hemma när han har åkt.
Så ses vi inte på 20 dagar. 20 fucking dagar, så länge har det aldrig dröjt.
Jag kommer att vara helt lyrisk sen när jag kommer till Malmö.
Men då är det jul också. Mycket angenämnt. Och så kommer dom att ha ny tvättstuga och nytt kök plus att Andy har kommit hem då.
Så jag får bete mig bra. Inte sitta och dra och slita i Patrik.

Nu är det ju ny vecka och på onsdag (som inte kommer...) ska jag börja träna.
Jag vet att jag sagt det många gånger förr. Men nu jäklar! Jag har ju alla förutsättningar.

Aaa undrar hur det går med ihopbyggandet av databordet. Ska ringa och kolla läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela