Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Tänk så blir man gammal bara sådär.

Publicerad 2008-08-28 11:16:46 i Tänkvärt

Det är lite läskigt ibland när tiden går så fort som den gör.
Jag satt just och fick en smärre chock när jag såg att klockan nästan är 11.  Jag som trodde att den var typ halv 10 eller nåt.
Då börjar man fundera... tänk om livet bara springer bort! Om man inte hinner, så helt plötsligt sitter man där och är urgammal! Läskigt.
Fast vanligtvis brukar klockan sakta ner efter lunch.

När jag gick i 2an eller 3an i gymnasiet och hade nationella prov i svenska så skrev jag en uppsats om tid.
Jag har även funderat mycket på om klockan har börjat ticka snabbare och att dygnen blir kortare utan att vi märker det.
Gillade även boken Nais Super av Erland Loe, (har för mig att han heter så).

Kommentarer

Postat av: Bobby

Publicerad 2008-08-28 19:34:04

Åh, "Naiv.Super" är toppen! Och han heter Erlend Loe, inte Erland. Han er jue en norsk gutt! Men boken är lovely. Läste den typ i nian... Som sagt, fan vad tiden går!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela