Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Mysipys

Publicerad 2008-08-18 08:53:46 i I mitt huvud just nu.

Helgen som varit var verkligen en finfin helg. Jag har inte haft det så bra och mått så prinsessaktigt på länge.
I fredags flög jag ner till Malmö och min fina kille. Jag flög med Malmö Aviation och slapp ta mig till Arlanda och bara till Bromma som ligger ca 10 min från mitt jobb om man åker buss, vilket jag gjorde.
Fick lite macka och snacks på flyget och landade i tid. Åkte hem med Patrik för att mötas av en sprallans glad Mags! Loa också givetvis. Vi åt middag och det kändes hemskt bra att få tillbringa kvällen med min fd. roomie.
Sen blev det lördag och lördag = malmöfestivalen.
Jag och Patrik gick runt och kollade på allt skoj dom hade att visa upp och sen gick vi på H&M för att jag ville shoppa. När vi stod i provrummet och jag precis hade fått på mig ett par jeans så blev det kaboomsvart. Strömavbrott eller liknande och alla var tvugna att lämna omklädningsrummen. Då gick vi och hyrde en trampbåt istället.
Trampade runt hela Malmö (på kanalen) i en timme. Det var ganska jobbigt men Patrik drog det tyngsta lasset eftersom att jag låtsastrampade en del och blev tillåten att vila ganska ofta. Mycket mysigt och fint!
Efter det åkte vi hem på cyklarna (mer tramp) och så kollade vi klart på Hancock som vi börjat se på kvällen innan. INte speciellt bra film. Saknade liksom handling på något sätt.
På kvällen var det sedan kräftor som det bjöds på och jag åt nog minst ett kilo kändes det som. Mycket gott!
Vid åtta kom Jonas och hämtade upp oss + Andreas och vi åkte och bowlade. Jag och Patrik var snäppet sämre än dom andra två men det gjorde ingenting för vi hade kul ändå. Kul grej var att jag satte en strike (eller det var en kägla kvar) fast att jag tittade in i kameran istället för att kolla på banan när jag kastade iväg mitt klot. Snacka om att jag har klotsinne :)
Efter bowling åkte vi hem och spelade Cluedo! Där vann jag även om både Jonas och Patrik hann före i mål. Dom hade gissat fel. Vi spelade även ett Europaspel som kanske inte var jätteroligt men det var kul ändå.
På söndagen var jag lite trött och sov ganska mycket. Kände mig sådär som jag brukar när jag vet att jag ska åka hem snart. Men vi tog vara på dagen och spelade beachboll, boule, fyra i rad och pilkastning. Sen begav vi oss till festivalen för att äta. Jag valde langos men den var inte alls som på grönan. Jag blev lite besviken men gott var det iallafall!
Sen så mötte vi upp Åse och morfar (Patriks) och stod och svajade till musik en stund.
Och sen var det dags att åka hem för att hämta väskan och sedan bege sig till tåget och åka hem till Stockholm.
Jag hade sett fram emot en tyst och sovrik tågresa men när jag satt mig ner upptäcker jag att min gamla chef minsann ska åka till Stockholm han med. Med sina två nya jobbarkompisar. Jag får sitta brevid en av dom. Dom har ett projekt som handlar om att få killar att känna sig mer attraktiva och åker runt i landet och coachar folk. Och eftersom att jag vill bli coach så lyssnade jag gärna. Men jag visste inte då att föredraget skulle hålla på i två timmar. Fast det var intressant såklart. När jag väl kom hem var klockan ca 00.40 och jag stupade i säng för att sedan vakna och känna att det inte kändes rätt att vakna ensam.
Man ska inte vara ifrån varandra. Det är inte bra. Det värsta är att åka. Man slits upp inifrån varenda gång. Sen kommer den där depperioden när man inte har något bokat. Inget datum att se fram emot och längta efter. Nej jag måste nog flytta till Malmö. Men inte riktigt än. Måste först bygga upp en budget så att jag kan klara av att vara student sen. Synd att inte Mayday finns i Malmö, då hade jag kanske kunnat be om att få förflyttas.
Nu ska jag jobba. Skicka ett mail till en snubbe.

Kommentarer

Postat av: Emmis

Publicerad 2008-08-18 09:27:52

Vad gulligt att stockholmarnas stockholmare vill flytta till malmö.

Fint tycker jag!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-08-18 11:56:27

Ja, vad kul att flytta till Malmö. Det är en jättefin stad.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela