Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Jag tror bestamt att Emelia har ratt.

Publicerad 2008-04-22 15:57:09 i I mitt huvud just nu.

Igar var jag lite hangig och argig och surig men sa bestamde jag mig for att baka. Sa jag bakade en kladdkaka och idag mar jag prima! Emelia sager att det utsondras endorfiner nar man knadar (jag knadade inte men bakade ja same same) sa imorse nar jag vaknade var jag ganska glad.
Jag tog med mig kakan (eller iaf delar av den) till jobbet och nu sitter B och M och njuuter av min svenska kaka.
Pa vagen hit motte jag en trevlig buss-raknare som onskade mig en alldeles underbar dag! Vanligt tycker jag.

Idag ar det tisdag sa om exakt en vecka sa ar det min sista dag har. Kanns val lite tragiskt men samtidigt skont. Jag skulle latt kunna stanna i landet utan att behova gora nagot. Typ fa betalt for att roa mig.

Patrik har fatt brev hem fran Shenandoah dar det star att han har hamnat pa Dean's List.
Jag ar stolt men han tror att alla kommer fa ett sant brev. Varfor kan han aldrig ta at sig aran och vara stolt over sig sjalv? Janta ar dod!!

"A Dean's List is a category of students in a college or university who achieve high grades during their stay in an academic term or academic year. In secondary schools, or high schools, the term Consistent Honor List or Honor Roll is preferred, but Dean's List and Consistent Honor List mean exactly the same thing. It is most often found in North America, but some colleges in Europe use the term, at least at graduation. Its meaning varies from institution to institution, and other terms are sometimes used instead (e.g. Chancellor's Award).

In schools which start their grading system having 5.0 the lowest and 1.0 the highest, 2.0 is often the Dean's List cut-off point. In schools which start their grading system having 1.0 the lowest and 4.0 the highest, 3.0 is often the Dean's List cut-off point. At universities this requirement is usually higher; an A- average for the term is typical (3.50 or better on a 4.0 scale)[1][citation needed]. The required grade point average is often the same as the required average for Latin Honors.

Different from an academic scholarship, the Dean's List Award does not come with any financial aid. However, placement onto the Dean's List often allows one to take additional for-credit courses over the credit limit without having to pay extra tuition." (Wikipedia)



Nu tror jag minsann att jag ocksa ska smaka lite pa min kladdkaka.. jag har vara tjyvsmakat innan sa jag vet inte riktigt vad jag bjuder pa.

Hunden kommer nu :) Jag har inte sett honom pa minst en vecka. Ooh mys i mys.

Kommentarer

Postat av: Emmis

Publicerad 2008-04-22 16:12:59

Haha, vad jag gillar din rubrik, låter bra om jag har rätt ;-)
Gillar att du också läste om Dean's list på wikipedia, gjorde jag med när mamma läst brevet för mig över telefon.

Var du tvungen att nämna kladdkaka, nu blev jag ju sugen ju....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela