Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Att åka bil med GPS

Publicerad 2008-04-07 00:38:15 i I mitt huvud just nu.

Igår var jag ute på utflykt med familjen Åkesson / Hansson.
Vi var på en outlet som heter Potomac Mills. De hade hyrt bil så vi tog oss dit skapligt snabbt med hjälp av både karta och GPS.
Vägen hem däremot var ganska rolig... GPS'en bestämde sig nämnligen två gånger för att ställa om sig så att den visade vägen mot outleten igen när vi var på väg hem. Så vi kom tillbaka och fattade ingenting.
En gång var vi hela vägen tillbaka, den andra gången upptäckte vi det halvvägs ungefär. Sen somnade jag. Tre timmar senare var vi äntligen på rätt ställe och kunde nöjda och halvglada avnjuta en utsökt hummer-middag på en liten restaurang i Old Town Alexandria.

Nu ska jag baka köttbullar för ikväll ska vi bjuda på middag.  Jag ska även försöka göra egen gräddsås, men vi får se hur det går. Jag har aldrig gjort det förut..

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela