Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Att handla trosor i Amerikat.

Publicerad 2007-12-21 01:05:46 i Allmänt

Idag tog jag och Patrik tunnelbanan till Springfield (ett av många), för Mags hade sagt att det köpcentret var större än vårt.
När vi kom dit så var det jättesvårt att hitta och dessutom hur lång väg som helst att gå.
Jag var ute efter att köpa underkläder, speciellt trosor.
Vi kommer in på Macys först av allt. Hittar en jättefin DKNY bh med tillhörande trosor och letar upp dom på rätt ställe i butiken. Sitter som ett smäck! Brevid mig finns det "Köp 3 för $24" oj vilket kap... plockar på mig tre par och går till herrkassan eftersom att det är kortare kö där.
Mannen i kassan måste verkligen hata sitt jobb för han ler inte en enda gång.
Han babblar upp något belopp och jag reagerar och säger att det faktiskt är tre för 24 dollar.
Tydligen har ett par hamnat fel och tillhör inte de andra. Då vill jag inte ha några tack.
Köper bara bh och matchande trosorna.
Går vidare och hamnar på Forever 21, min inte alls favoritbutik, men dom verkar ha ett bredare och bättre sortiment här än hemma i Pentagon City Mall... så jag hittar 3 för $10 och 5 för $12. Wow! tänker jag. Ännu mera kap! Tur att jag inte köpte dom på Macys....
går till kassan och betalar. Jag har än en gång valt fel trosor. Skiljer visserligen bara 3 dollar men jag står och tjaffsar om priset tills jag slutligen med besvikelse och skam i kroppen inser att det är jag som har tagit fel trosor... igen.
Patrik skäms lite ser det ut som.
Går till sista stället för att inhandla underkläder, nämnligen Victoria Secret.
Där inne finns som vanligt 5 för $25 och 3 för $25, Jag köper både tre och fem.
Vid kassan säger hon $86 tack och jag reagerar än en gång på priset... det skulle väl bli 50 + skatt?
Och äääntligen har jag rätt! Hon får slå in allt på kassan igen och jag får det för 52 dollar tillslut.
Det lönar sig att vara bitter har jag märkt.
Men tänk att det ska vara så svårt att köpa trosor.
Kom iallafall hem med 17 nya par. Så det känns ju finfint.
Nu ska jag färglägga lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela