Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Förgrymmade Skatteverket!

Publicerad 2011-06-30 11:07:08 i I mitt huvud just nu.

Åh så typiskt att folk inte sköter sitt jobb. Jag ringde Skatteverket i maj och ändrade mitt lägenhetsnummer, trodde jag.
Icke.
Nu sitter jag i telefonkö. ...

Vad tror ni kvinnan säger nu då?
Hon: Jag fick inte tag på dem (som hon skulle koppla mig till).
Jag: Nej okej?
Hon: Så jag tar ditt korrekta lägenhetsnummer så meddelar jag dem att de ska ändra.
Jag: Ja bra, 1366.
Hon: Nej det går inte.
Jag: JO! Det är ett stort hus (med tanke på den diskussionen jag hade senast när hon inte heller trodde mig, hon som inte skött sitt jobb).
Hon: Nja..
Jag: Jo det är ett hus med 490 lägenheter.
Hon: Ja fast det är inte så man räknar.
Jag: Med ca 90 lägenheter på varje våningsplan (okej en liiiten överdrift men för att make a point).
Hon: Oj. Jösses.
Jag: Mmm (med sarkasm) just det. Så 1366 ja.
Hon: Okej okej, då meddelar jag dem.
Jag: Tack för hjälpen.......


Herregud. Hur svårt kan det vara?

Kommentarer

Postat av: frida.

Publicerad 2011-06-30 20:16:14

men att du ens kommer till samma kvinna är ju det roligaste! haha! jag ska med ringa och ändra :) får göra det imorgon innan jobbet!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela