Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Förberedd

Publicerad 2010-10-20 15:38:01 i Pluggis

Imorgon ska jag hålla min första egna lektion. Jag har förberett det väl. Jag har läst på om den offentliga sektorn och jag har massor av smarta saker att säga. Dock kommer jag att försöka styra in det på arbetsmarknaden så snabbt jag kan, för där känner jag mig trygg.
Det om det (som Jimmy och Jenny brukar säga).

Från det ena till det andra.
Idag har jag snackat med SYV-Susanne på skolan och kollat på en del åtgärdsprogram som finns. Jag blir inte riktigt klok på all olika information jag får. Först så finns folk ute på praktik, och sen fixas alla praktikplatser genom en extern. Jag har iallafall ett nummer jag ska ringa för en eventuell påhälsning.
Den som är på praktik har inget åtgärdsprogram så allt bara spricker liksom. Bit för bit.


(Bildkälla)

Men som sagt har jag iallafall ett nummer att ringa. Så det löser sig. Det gör det alltid, som Timbuk säger.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-10-22 15:56:33

Jag säger det oftare än Jenny!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela