Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Skolavslutning

Publicerad 2010-05-31 09:09:51 i I mitt huvud just nu.

Ska strax iväg och redovisa arbetet. Sista dagen i skolan.
Tänk att jag redan har gått ett läsår i skolan! Sjukt vad tiden går snabbt. Fast om jag tänker tillbaka så har jag hunnit med en hel massa.

Jag har lärt mig otroligt mycket och det har varit många ljusa stunder då jag har känt att "fan va rätt detta känns", men även dark moments. Alla minns vi väl när jag kuggade på första tentan. Och andra. Men sen har det rullat på. Jag har insett att hemtentor är min grej och att jag kanske bör läsa på ganska mycket innan.

Jag har saknat mina fina kompisar hemma i hufvudstaden och träffat nya fina kompisar som bor här i Malmö.
Från att ha pendlat Stockholm-Malmö ungefär var tredje helg har jag flyttat ihop med mi boyfriend. Bytt från att bo ensam i en tvåa till att bo två i en etta. Och I love it!

För ett år sedan just detta datum jobbade jag som vd-sekreterare och receptionist och hade ingen aning om jag skulle komma in på utbildningen jag sökt eller inte. Jag levde mitt liv i stress, jag hade stora sömnproblem och det var inte alls kul vill jag säga er. Dagarna sprang förbi men samtidigt gick de så långsamt att jag höll på att stressa sönder av trisstress.
Idag, ett år senare, ska jag precis gå på redovisning/skolavslutning. Jag har ett nytt jobb (receptionist, men ändå) och jag mår som en prinsessa :)



Jag i maj 2009 ----------------------------   Jag i maj 2010

Kommentarer

Postat av: Bästis

Publicerad 2010-06-01 21:12:43

Det går bra nu, kompis det går bra nu.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela