Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Finbesök i Malmö

Publicerad 2010-04-25 20:39:12 i I mitt huvud just nu.

I helgen har som ni kanske vet, min mormor och hennes kille varit på besök.
Det hela började med att jag på torsdagen kom och mötte dem på stationen och vi fixade med lite kort och sånt som man kan behöva.
Vi åkte hem till oss aka Hotell Rönnen och väl där väntade skumpa, jordgubbs och choklad- och bananmuffins made by me.

Korken flyger iväg med världens fart!

Efter lite skumpadrickande och fika så hade Patrik hunnit hem från skolan och klockan hunnit bli kväll. Jag och P cyklade alltså hem till vårt Hotell Källaren (Åkessons) och Ia och Bertil tog en kvällstur till hennes gamla barndomsgata.

På fredagen så mötte jag några glada pensionärer vid 10-tiden och vi  hade fullspäckat dagsschema.
Första stopp var Triangeln eftersom att Ia ville se om teatern som hon brukade gå på som liten fanns kvar eller om hon kunde lista ut var den hade legat. Det gick väl sådär.
Istället vandrade vi vidare (genom alla ombyggnader) till Pildammsparken och kollade runt.
Där blev min mormor INTE besviken som tur var!

Ia och Bertil på promenix i våriga Pildammsparken.

Efter en ganska blåsig och kall promenad så tog vi bussen till Västra Hamnen för att spana in Turning Torso och ja Öresundsbron och allt annat skoj man kan hitta på där ute.
Vi fikade/lunchade på Espresso House och Ia var mycket nöjd med cappuccion hon beställt.

Efter det åkte vi hem till lägenheten och spelade lite TP. Jag kom sist för ovanlighetens skull men vi spelade aldrig klart.
Det var teaterkväll för di gamle och jag hängde hemma med familjen Å och kollade in nya Wallander och det blev en tidig kväll.

På lördagen fick jag "ledigt" som guide och ägnade mig åt att plugga. Fast det var så tråkigt att jag somnade lite istället.
På kvällen kom Ia och Bertil på middag och Grandparents meet Svärparents gick utmärkt.
Mycket trevlig kväll och vi skrattade och hade kul. Och god mat bjöds det på.
Vid lite över 23 följde vi dem hem till Rönnen och sa hejdå eftersom att jag inte orkade upp så hiiimla tidigt som de skulle åka hem på söndagen (imorse). Som tur var är P's pappa en snäll morgonmänniska som skjutasde in Ia och Bertil till tåget imorse.

Ja det har varit en fantastisk helg och det verkar som att besökarna har haft det jättebra med!
En blomma väntade nämnligen på bordet när jag och P flyttade hem idag igen.
Det tolkar jag som högsta betyg!

(Jag kommer nog att sno lite bilder av Ia när hon lagt upp dem nånstans för jag var sjuuukt dålig på att dokumentera den här helgen).