Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

A little bit of update

Publicerad 2009-09-20 12:36:14 i I mitt huvud just nu.

Jag vet att jag är världsdålig på att uppdatera nu för tiden.
Lite tänker jag skylla på att jag inte har ett stillasittande jobb framför en dator 8-17 längre, men jag vet att det är en lam ursäkt. För jag har ju faktiskt tiden, det är bara det att det händer så mycket just nu att jag inte finner ro att sätta mig ner och blogga.
Men jag ska försöka att bättra mig utan att lova något.

Just nu sitter jag och Dj Pattrick och lyssnar på riktigt hippidihoppig musik (maseltow) och jag borde egentligen återigen dyka ner i "I ord och handling - aspekter av samtal", men jag känner att tiden inte är mogen riktigt än. Jag har för sjutton pluggat (läs: läst) varenda dag (förutom i fredags) den senaste veckan. Fast detta är inte så intressant, så jag ska istället skriva om gårdagen som var mycket angenäm.

Det första jag gjorde på morgonen var att bege mig till gymet och pumpa lite, jag kom in utan krångel och därav är nu ställningen 1-1. Efter att ha tränat i ca en timme så cyklade jag hem och duschade och allt sånt och sen gick jag på stan, eller jag gick i gallerian Entré för att fru Åkesson skvallrat om att det öppnat en ny butik där som jag givetvis ville spana in. Tyvärr hittade jag inget där, men på Carlings fann jag en söt liten klänning som jag köpte. Sen så kände jag att det var dags att uppdatera min lilla sminkbox så jag införskaffade mig en ögonbrynsskugga med tillhörande pensel. Blev även sminkad i affären eftersom att vi skulle testa färgen, det var bara det att jag självklart redan hade fyllt i mina ögonbryn så när jag lämnade affären så var det Petra och ett par vääääldigt markerade ögonbryn som vandrade vidare för att ära SUPERBILLIG sushi med Lina. Vi fick 6 bitar för 4 kr, men det räckte inte så vi köpte 6 bitar var till, och då kostade det 40 kr för dem, men 44 spänn för 12 bitar är inte fy skam så nöjda, glada och otroligt mätta rullade vi vidare ut på en promenix. Vi gick från Värnhem till Möllevångstorget och sen gick jag heeela vägen hem igen. Lila betyder alltså Petra + Lina och blå betyder Petra.


Det ser kanske inte så långt ut, men det var det. Så långt att jag var tvungen att vila lite när jag kommit hem. Sen så var jag tvungen att ringa Fisen som såklart var upptagen så jag ringde Brittis istället och efter att ha snackat lite skit med na så började det brinna i knutarna och jag var tvungen att göra mig i ordning för att sedan bege mig av mot Louise!
Väl där bjöds vi (jag, Josefin och Anna) på en väldigt smarrig köttförspaj med sallad och sen en massa annat som vi bara proppade i oss under kvällens gång. 
Mycket trevlig kväll och ja det är härliga tjejer jag lärt känna. Tyckte på något vis att Frida saknades men hon fick skylla sig själv som valde Håkan och Göteborg (med tillhörande kille) istället,..... ;)
Kvällen slutade vid halv tre ungefär då jag tog bussen hem och snubblade in till en fin pojkvän som redan sov.

Idag har jag inte känt mig bakfull alls och redan suttit ute på balkongen och njutit och läst lite i en skolbok. Vädret är verkligen helt underbart och det känns knappt att det är september, och det ska man absolut inte klaga på.

Nästa fredag är det tenta och efter det är det alldeles säkert tenta-fest! Men vet ni vad som nästan är snäppet bättre? Jo att helgen efter det... så kommer jag till Stockholm :)
Dop och födelsedagsfirande står på agendan så det blir inte mycket till övers för andra än mina alla bästa bästisar och min familj såklart.  

Nej nu ska jag avsluta.

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-09-20 23:15:08

oj shit, då är vi två! lauren kan vara nöjd, helt enkelt.

bra att du äntligen uppdaterar. och bra att du kommer till sthlm snart, oavsett om vi hinner se dig eller inte. bara att veta att du finns någonstans i närheten kommer hjälpa oss i all saknad.



puss baby!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela