Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Duschgym

Publicerad 2009-03-03 10:02:25 i I mitt huvud just nu.

Igår när jag hade gymmat klart (jag gymmade i ca 1,5 timmar, men mest för att allt var så nytt och jag ville prova alla maskiner) så gick jag ut till omklädningsrummet och skulle duscha.
För man duschar väl efter att man tränat?? Så var det sist jag tränade iallafall.
Men så är det tydligen inte längre. Ingen annan än jag använde duschen. Folk som kom in under tiden liksom kollade nästan på mig som att jag var en konstig gammal tant.
De andra tjejerna drog på sig överdragsbyxor och gick.
Har jag varit borta från svängen så länge? Att jag inte ens vet hur man ska bete sig? Tre duschar fanns det bara också. Kanske 100 skåp, men tre duschar. Betyder det att man inte bör duscha där. Att bara folk som inte har dusch hemma ska duscha där?
På Friskis duschade vi alltid när vi hade tränat, det gjorde alla andra också.
Håller allmänna duschar på att dö ut? Har komplexen kommit ända in i omklädningsrummen på riktigt nu?
När jag sedan pratade med H i telefon som brukar träna på ca två gånger i veckan så sa hon att hon inte duschar där, hon duschar hemma. Drar på dig ett par andra byxor och åker hem.
Men va?! När hände detta?? Ska man allstå sitta på pendeln och lukta svett??
Det måste väl vara värre än att duscha offentligt? "Nej men så svettig blir man inte". Nej kanske inte det, men man vill ju inte att ens jacka ska ta lukt! För man kan väl lukta även om man inte svettas sååå himla mycket?
Ja jag fattar det inte. Jag tänker fortsätta duscha, tror jag. Eller så blir jag som de andra.
För duscharna var inte så himla jättetrevliga. Inte ofräscha, verkligen inte, men man såg liksom in till dom om man öppnade dörren ut till gymmet. Via spegeln alltså.
Ja jag får se hur jag ska bära mig åt i framtiden. Detta kanske är det nya. Man kanske inte ska duscha efter träningen.
Fast joo! Folk får väl glo! Jag tycker faktiskt att man ska duscha.

Kommentarer

Postat av: Rawburt

Publicerad 2009-03-03 12:18:28

Jag tror inte att man luktar så mycket faktiskt. Hur många gånger har du suttit på pendeln/t-banan och känt att det luktat svett om någon i överdragsbyxor? Inte så många va?

Visst är det fräschare att duscha, men jag skulle inte heller göra det. Det här är intressant, jag ska nog skriva ett blogginlägg om det!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela