Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Kuckel

Publicerad 2008-10-01 14:55:47 i I mitt huvud just nu.

Jag är hemskt seg och trött i skallen.
Imorgon är det torsdag, sen är det fredag = Patrik! Jag kommer att ha hiskerligt bråttom mellan jobb och arlanda, men det är dyra smällar man får ta om man inte vill flyga mitt på kvällen!
Idag har jag röjt undan den stora högen jag har haft liggandes på mitt skrivbord den senaste veckan.
Jag har fixat alla fakturorna och gjort klart en översättning.
Hittills har jag inte fått ett enda (!!!!) samtal från Bryssel där jag fått konstruktiv feedback så det verkar som att mitt schema för dom har funkat bra. Tur att allt löste sig i sista stund iallafall, blir jag satt på ett sånt här uppdrag igen ska jag ha allt klart en vecka innan och inte en timme innan folket landar!

Något annat spännande som har hänt är att jag har gått över helt och hållet från kaffe till te. Inte för att te är speciellt gott, iallafall inte om det är påste som det är här. Men kaffe började påverka mitt psyke och det är inte bra.
Dessutom är jag på en "diet" som säger att jag får äta 1300 kalorier om dagen och just nu är jag uppe i ca 581 stycken så jag kan äta en ordentlig middag. Men det kommer jag inte blogga om här, för en viss mr. P tycker att jag är fin som jag är och vill inte veta av bantningsmetoder. Så ni andra ska också få slippa. Schyssta bananer va?

Fisen ska på intervju på Mayday imorgon och jag är mycket glad för hennes skull! Visserligen tror vi att hon kommer att hamna i jourgruppen, och tänk om jag får lära upp henne då! Det hade ju varit alldeles utmärkt!
Fast å andra sidan är hon lite rädd för mig (dvs. hon är rädd för att göra fel framför mig) så det är nog bättre om hon lär sig av nån som inte känner henne privat och sen kommer och jobbar med mig om Balsam är sjuk!
Åh då kan vi luncha tillsammans och så kanske mitt jobb blir en smula roligare om jag vet att jag kan hälsa på fisen vilken minut som helst. Hon kanske kommer jobba här i närheten ändå, för många ställen här i mitt område har mayday-receptionister.

Igår var jag på Åhléns och bokrean. Köpte fyra böcker men betalade för tre och alla verkar vara sånna där må-bra-böcker som jag gillar. Alla utom en som jag valde med flit för att få lite djup i livet också.
Just nu har jag precis satt mig in i Stjärnfabriken som jag redan älskar. Ibland tror jag att jag lever mig in lite väl mycket i böcker. Jag tror att vissa är villiga att hålla med.

Nu ska jag fixa med en till översättning och sedan om två timmar röra mig hemåt för ett möte med Fisen och förberedelser inför imorgon.

Ps. I älsk my boy.

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2008-10-01 15:19:21

Nee det är inte GI bara en slump. Är det inte jobbigt att räkna kalorier?

Postat av: Evelina

Publicerad 2008-10-01 15:36:54

aha tänkte väl haha hade varit grymt jobbit annars. Fynkar viktklubb.se då?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela