Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

One can wonder

Publicerad 2012-05-22 06:44:01 i Tänkvärt

Jag fattar verkligen inte långsamhet/trögsamhet/lathet/whatever. Om man vet att man ska göra en sak. Varför gör man inte bara den?

Vissa människor jag har jobbat med (inte för tillfället alltså) har jag stört mig på eftersom att de skjuter på saker. Skriva upp på en lapp att man senare under dagen ska ringa någonstans. Va? Ring bara så behöver du inte ens ta av din dyrbara tid och skriva ner det på en lapp.

Och boka resor. Om man vet att man vill komma hit till min examen (EXEMPELVIS), varför skjuter man på att boka resan? Biljetterna kan ta slut och det blir dyrare och dyrare för varje dag. Just do it!

Ja vill man ha något gjort så får man faktiskt göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela