Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Eldvittnet

Publicerad 2012-03-17 14:22:51 i Här passar det

Alltså excuse me, men jag kan förvandlas till en riktig nörd ibland. Som när jag har en ny bok till exempel.
När jag var i Stokholm så fick jag låna "Eldvittnet" av mami och Perre. Jag vet med mig att jag kan bli ganska så läsnördig när jag väl börjar läsa böcker så jag bestämde mig för att inte öppna boken på tåget ner till Malmö eftersom att jag har en tenta inom en snar framtid och all min läsning bör vara teori-plugg.

Så på tåget öppnade jag inte boken, visserligen öppnade jag inte skolböckerna heller, men ändå.
Och nu har jag varit hemma i Stockholm sedan i måndags och jag har verkligen låtit bli att börja läsa boken.

Men så i torsdags kväll när jag gick och la mig ganska tidigt så kände jag att jag inte var så trött som jag först trott. Och att läsa karriärteorier i sängen går emot mina principer så jag fick helt enkelt säga åt mig själv att det kunde vara okej att jag började läsa boken om jag kunde lova mig själv att ändå fokusera på tentaplugg när jag var vaken. Så jag lovade mig själv det. Och började läsa.

Och herreguuuuud vilken spännande bok!! Efter att ha börjat läsa så var det helt omöjligt att sluta. Jag tror jag läste 200 sidor där på kvällen innan jag kände att jag nog var lite trött.

På fredagmorgonen vaknade jag och gick upp och pluggade som jag sagt att jag skulle gröa. Gav pluggandet ca 5 timmar ostörd tid och kände sen att det var dags att "call it a day". Sagt och gjort, gav mig själv en läspaus. Och åter igen så bara sögs jag in i historien och kunde inte sluta läsa. Gjorde ett litet uppehåll för mat, mys och tv-tittande men sen så sa jag till Patrik att "jaha, är det James Bond på tv, ja då är det lika bra att jag går och läser min bok". Sagt och gjort.

Och idag när jag vaknade så hade jag kanske 70 sidor kvar av boken, men jag hade bestämt mig för att gå ut och PWa på morgonen så det gjorde jag. När jag kom hem igen så åt jag frukost och sen fick jag fruktansvärt ont i magen. Liksom kramper (inte MV-kramper) utan sånna kramper som jag fick gå till doktorn för och han sa åt mig att fisa.
Så jag tog en lång dusch och tänkte att lite värme på magen kanske skulle hjälpa. Men icke. Så jag gick och la mig i sängen. Och helt plötsligt efter att ha haft jätteont så var boken så spännande att jag glömde bort att det gjorde ont, och sen hade jag inte ont mer. Tyvärr var boken slut också.

:(

Jag hatar när böcker tar slut. För man har ju lärt känna de som är med i boken och så helt plötsligt får man inte veta mer!



Men ett litet omdöme för er som tänker att ni vill läsa boken:

Jag har varit skeptisk mot Kepler eftersom jag tyckt att han missat stora delar av slutet i både Hypnotisören och Paganinikontraktet. Men här har det hänt något! Alla delar knöts ihop i slutet och även mer därtill. Och spänning nästan från första kapitlet.

Jag tycker att ni som läst Keplers andra böcker ska läsa den här med! Men kanske inte i tentatider, för den är svår att lägga ifrån sig!

Nu är boken slut och jag har ingen som står på tur, så nu kan jag inte bli distraherad av andra böcker än de som jag bör läsa. Bra att boken var så spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela