Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Do'er

Publicerad 2011-09-10 17:13:17 i Pluggis

Jag har insett att jag verkligen inte gillar lata människor. Och med lata människor menar jag INTE sånna som tycker om att sova. Nej jag menar sånna som skjuter upp saker. Hela tiden. Enkla saker. Sånt som går relativt snabbt att ordna. Så slipper det läggas på hög.
Sen är det kanske fel att säga att jag inte gillar sånna människor. Så länge det inte påverkar mig så är det ju okej liksom.

Och därför bestämde jag mig i somras för (detta kom jag fram till under den tiden som jag gick och blev coachad, vilket jag varmt rekommenderar) att jag absolut aldrig ska kunna misstas för en lat människa (i den benämningen).

I serien "How I met your mother" som jag förövrigt har sett från avsnitt ett och nu är på säsong 3, så säger Barney i ett avsnitt till Ted att han inte ska vara en thinker, utan vara en do'er. Så han super ner honom så att han inte ska tänka och överanalysera så mycket utan istället bara göra saker. Annars är man en don'ter.

Så jag bestämde mig för att vara en do'er. Och sedan dess har faktiskt mycket flytit på lättare. Jag ringer de samtal jag ska ringa samma dag om det är möjligt som jag kommer på att jag vill ringa.
Jag läser min kurslitteratur och gör sammanfattande tankar kring det jag läst och jag sätter mig med skoluppgifter som jag tycker är tråkiga och slutför dem så att jag sedan kan njuta av att vara klar.



Insikten om att GÖRA det som ska göras och att jag tycker att de som inte gör saker som bör göras och dumpar över dem på till exempel mig, gjorde att jag verkligen vill vara en do'er.

Så det blev jag. Jag hoppas att jag kommer fortsätta vara det för all evig tid.

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2011-09-11 19:08:54

wow.. det första steget till sunt bondförnuft har jag hört.. på den gamla tiden hade man inget annat val än att mjölka kossorna, så man gjorde det bara..



ps. hur gick det med avhandlingen?

(bara på skoj)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela