Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Annat som jag skulle kunna tänka mig att tjäna pengar på...

Publicerad 2011-09-17 17:11:34 i I mitt huvud just nu.

Som ni kanske vet så läser jag sista året till Studie- och yrkesvägledare på Malmö högskola nu och tycker att det ska bli himla kul att komma ut och få börja jobba. Men det stoppar mig inte från att tänka på att jag lika gärna hade kunnat jobba som:

  • Skribent, kolumnist, bloggerska eller något annat där man får lov att skriva saker utan att först undersöka något. Självklart vill jag ha en fet lön för allt. Typ 1000 kr/ordet eller nåt. Och vara eftertraktad av många.
  • Sängprovare som var tvungen att provsova i sängarna och tjäna massa pengar på det. Och ha någon meningsfull syssla på sidan av. Typ jourhavande kompis eller nåt.
  • Radiopratare med min egen show, men där nån annan valde musiken som spelades. Det är ganska tråkigt tror jag. Även här skulle jag tjäna massa pengar.
  • Testare. Jag skulle kunna ställa upp på att testa folk som har massagestudios och sätta betyg på hur bra jag tycker att de är, samma sak med smink, naglar och hår. Jag fick givetvis allt gratis och dessutom lön för att jag tog mig tid att mäta deras nivå.
  • Ha ett eget café med massa anställda som gjorde stans godaste kaffe, då skulle Helis sköta ekonomin, Annbritt se till så att alla satt ordentligt och ha en egen vrå med sjukgymnastik (bara roliga personer) och Sofia skulle få sköta att det praktiska med hemsida, inredning och markandsföring (Helis får ta pengabiten även där). Så kunde jag hyra in F och L som hade lite drop-in-vägledning i en annan hörna och verkligen kalla det för BÄSTA stället i stan. Givetvis skulle vi alla tjäna storkovan.
  • Stenrik. Då kunde jag göra lite av varje och ändå ha massa pengar kvar.
Men å andra sidan är jag väldigt nöjd med mitt studieval och jag tror att jag i framtiden kommer kunna kombinera vissa av de ovanstående. Kanske alla.

Vad drömmer du om? Och vad tror ni om mina framtidsalternativ?

Ps. Alla bilder går att trycka på så att man kommer till sidan där jag hämtat dem.

Kommentarer

Postat av: Tiny

Publicerad 2011-09-18 00:01:36

Jag tror att det kan bli svårt att tjäna storkovan inom alla dessa yrken men om jag fick välja (förutom stenrik då, vem skulle inte????) skulle jag ta stans bästa café och göra det riktigt bra! Grym idé ju, kör på det så fort du bara vågar, kan och vill :D Själv ska jag bli pilot!

Postat av: josefinjeanette

Publicerad 2011-09-18 14:07:32

Hos mig kan du just nu tävla om ett valfritt fjäderörhänge/earcluff och ett presentkort av värdet 300kr!



DIREKT LÄNK:http://reloadmee.blogg.se/category/tavling.html



Du har aven 15% rabbatt hos http://xenobiadesign.blogspot.com/

om du anger koden BLOGGRELOADMEE när du gör din beställning!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela