Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Filmtips

Publicerad 2011-10-23 19:40:16 i Här passar det

Den här helgen har gått i tv-tittandets tecken. Jag har sett massor av film och tänkte att jag ska dela med mig av mina tips.

I fredag så var det bara Idol på tv, så det tänker jag inte tipsa om. Jag tycker att det här är det sämsta året någonsin och att de som är med knappt kan sjunga. Jag hejar på Amanda P, och hon hängde löst... come an!

Igår var Frida här och vi kollade på tre filmer. Egentligen skulle vi se på en av dem, men det blev tre.
Först å främst så gick "House Bunny" på trean, och jag ääälskar den filmen så den såg vi. Av mig får House Bunny 9/10 poäng och är helt klart en feel-good-film som alltid passar!

Sen när den var slut så satte vi igång den filmen som vi "hyrt". Nämligen Arthur. Jättesöt film! Och liksom djup och lättsam på samma gång. Arthur får 8/10 poäng av mig. Det är en film som man kan se om man är ute efter lite romantik.

 

Den tredje och sista filmen som vi såg igår var en som gick på tv och redan hade börjat när vi slog på den. My sisters' keeper. Jag har sett den förut och jag har läst boken också. Boken var så hemsk och jag kunde inte lägga den ifrån mig när jag läste den. Filmen är också sorglig. Den passar utmärkt när man känner att man har tårar i sig som man vill få ut, men egntligen inte är ledsen på riktigt. För gråter man inte till den här filmen, ja då är man tyvärr ganska känslokall. Av mig får My sisters' keeper 7/10 poäng. Boken rekommenderas varmt.

 

Idag har jag känt mig låg och haft ont i huvudet och sovit massor. Men jag har sett en film och jag var ute på en PW imorse vid niotiden för att få i mig lite luft. Filmen som jag såg idag var The rebound. Ganska söt film, barnen var bäst tycker jag och killen var romantisk och ganska snygg. Mamman som hela filmen bygger på störde jag mig en del på och hon drar ner betyget. The rebound får 7/10 poäng av mig.

 

Så hurrni! Nu har ni lite filmtips om ni kände att det sinade bland era egna! Nu ska jag rikta min uppmärksamhet mot tvn där True Talent är på!


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela