Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Okej hej

Publicerad 2011-11-15 23:04:56 i Kärlek

Jag har varit mindre bra på att blogga senaste veckan. Det kan bero på massa saker och jag kommer inte gå djupare in på det.

I helgen var jag hemma och hade det bra. Jag hade hemmakväll med mig själv i fredags och hemmakväll med Patrik i lördags. Det behövdes. För på söndagen tog vi bilen och hälsade på alla mina systrar i Halmstad!
Ronja hämtade vi i Markaryd och Jonna och Darren kom med tåget från Stockholm. Vi plockade upp Stina på vägen in till Halmstad också och sen ställde vi bilen (eftersom jag helst inte ville köra omkring hela dagen).

Vi åt lunch på ett café och sen var vi en sväng på kyrkogården. Fint och harmoniskt och härligt att hänga med syrrorna!
Efter några timmar i lillstan åkte vi mot Malmö. Jonna och Darren följde med hela vägen och Ronja lämnade vi i M igen. I och med att jag inte är en så van bilkörare så var det väldigt ansträngade att köra i mörker hela vägen. Typ inga lampor längs vägarna förens vi kom till Malmöområdet. Men annars gick det bra!



Söndagskvällen spenderades sedan hemma hos familjen Å som bjöd på ostbricka och True talent-final. Dimitri vann, jag röstade på Sofia. Attans.

Igår var det heldag. Först sightsade jag, Jonna och Darren i Malmö och såg Turning Torso, BO01 och min skola, sen åkte vi över bron till Köpenhamn och Tivolis julmarknad. Inte direkt en vanlig julmarknad som jag tänkte mig, men ändå mysigt!
Jag åkte hem i förväg sen och J och D stannade och fikade med en kompis till J.
Tanken var nämligen att jag skulle provlaga min halv-åtta-varmrätt så det tog lite tid. Men gott blev det! Jag fick lite tips på hur jag kunde få till en 10:a, så jag hoppas att mina "riktiga" gäster kommer äääälska min mat.

Idag hann vi inte med så mycket mer än att gå på Willys och se till att Jonna fick med sig svenska förnödenheter till England.
Efter att de hade åkt kändes det tomt hemma. Men skönt med lite andrum. En etta är lite litet för fyra personer. Tur att vi flyttar snart!


Efter liten andningspaus gick jag ner en trappa och skrev på arbetet tillsammans med Frida tills P2 ringde och sa att han hade slutat i skolan för dagen. Då fick jag skynda upp och lämna datorn och hämta jacka, för vi skulle hälsa på P2s morfar som ligger på UMAS.

Så, nu ska jag försöka komma ikapp och blogga som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela