Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Alltså ja

Publicerad 2011-11-24 09:09:17 i Från mobilen

Jag är iväg och har hämtat nycklarna till vår nya lägenhet.

Glad som en lärka att jag kommer hinna med bussen inom en timme och slippa betala två gånger går jag med fickan full av nycklar. Minst 10.
När jag står vid hållplatsen ringer min telefon. Ingbritt från receptionen.
Jag har fått fel nycklar. Suck.

Går tillbaka, övar på arga blicken.

Kommer in, byter ut nycklarna. Ber henne att göra det snabbt då jag ska iväg (säger jag för att sätta press på na).

Hon erbjuder att de kan bjuda mig på en taxiresa. Jag skrattar och säger att jag inte har SÅ bråttom och vips försvinner arga blicken.

Alla kan göra fel, hon erkände, bad om ursäkt och erbjöd en lösning. Bra! Sådan service gillar jag, även om jag tackade nej till taxin.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela